۱۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84930088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره صادرات غلات

تهران- ایرنا- وزیر دفاع روسیه برای دومین بار در دو روز گذشته با همتای ترک خود درباره صادرات غلات از دریای سیاه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه برای دومین بار در دو روز گذشته با خلوصی آکار همتای ترک خود، ، درباره قرارداد صادرات غلات گفتگو کرد. به گفته وزارت دفاع روسیه، این گفتگوی تلفنی به پیشنهاد ترکیه صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور در گفتگوی تلفنی خود با وزیر دفاع ترکیه درباره مسائل مربوط به قرارداد چندجانبه صادرات غلات از دریای سیاه بحث و تبادل نظر کرد.

پیش از این شویگو و آکار روز دوشنبه ۳۱ اکتبر در مورد این موضوع صحبت کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بحث درباره تعلیق قراردادهای صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین به عنوان بخشی از طرح غلات دریای سیاه از سوی روسیه ادامه دارد.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که دولت این کشور به خاطر حملات تروریستی اوکراین و انگلیس علیه کشتی‌های دریای سیاه همکاری برای صادرات غلات را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که حکومت کی یف در ساعت های نخست امروز با کمک مستشاران انگلیس و با استفاده از شماری پهپاد به ناوگان دریای سیاه روسیه و شناورهای غیرنظامی این کشور در سواستوپول، حمله تروریستی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha