سازمان ملل: انتقال غلات اوکراین به مدت یک روز متوقف می شود

تهران – ایرنا – دبیرخانه سازمان ملل متحد در مرکز هماهنگی مشترک اجرای توافق انتقال غلات از دریای سیاه، روز سه شنبه اعلان کرد که هیئت های اوکراین، ترکیه و این سازمان توافق کرده اند که در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان ماه) برای حرکت هیچ شناوری در چارچوب این ابتکار برنامه ریزی نشود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ این دبیرخانه افزود که بازرسان ترک و سازمان ملل متحد در اول نوامبر (۱۰ آبان ماه) و چند روز پس از تعلیق همکاری مسکو در اجرای این برنامه، ۳۶ کشتی حامل غلات اوکراین به مقصد کشورهای دیگر را بازرسی کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس؛ سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه برای دومین بار در دو روز گذشته با خلوصی آکار همتای ترک خود، درباره اجرای توافق صادرات غلات اوکراین گفتگو کرده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این گفتگوی تلفونی به پیشنهاد ترکیه صورت گرفته است.

پیش از این شویگو و آکار ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) نیز در مورد این موضوع صحبت کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه افزود: بحث درباره تعلیق قراردادهای صادرات محصولات کشاورزی از بنادر اوکراین به عنوان بخشی از طرح غلات دریای سیاه از سوی روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که دولت این کشور به خاطر حملات تروریستی اوکراین و انگلیس علیه کشتی‌های دریای سیاه همکاری برای صادرات غلات را به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت دفاع روسیه شنبه اعلام کرد که حکومت کی یف در ساعت های نخست روز با کمک مستشاران انگلیس و با استفاده از شماری پهپاد به ناوگان دریای سیاه روسیه و شناورهای غیرنظامی این کشور در سواستوپول، حمله تروریستی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha