شرکت‌های دانش بنیان نیازمند حمایت صادراتی هستند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت دانش بنیان و برنده تندیس نقره ای جشنواره فناوری و نواوری ربع رشیدی ( رینوتکس ۲۰۲۲ ) گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای ادامه فعالیت در مرحله فروش و صادرات نیازمند حمایت تسهیلاتی و بازارسنجی هستند.

پیمان حاذق جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه محصول تولیدی شرکت « رایان طب پیشگام پارمیس » با عنوان " میز تشریح مجازی کالبد نما " از نمونه امریکایی برتر است، گفت: درصدد صادرات این محصول به کشورهایی همچون پاکستان ، ترکیه و جمهوری آذربایجان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پاکستان به خاطر دور زدن تحریم ها حاضر به خرید محصول ما با قیمتی پایین تر از قیمت پیشنهادی ماست، اظهار کرد: این موضوع برگ بازنده ماست در حالی که با کمک وزارت خارجه و خانه های نواوری می توانیم با حذف واسطه ها به طور مستقیم محصول را در کشور مبداء عرضه کنیم .

حاذق جعفری با بیان اینکه کشور ترکیه هم برای خرید این محصول به نوع دیگر سنگ اندازی می کند و لزوم ایجاد شرکت در این کشور را مطرح می کند، گفت: اگر کنسولگری همکاری کند دیگر نیازی به ایجاد شرکت در این کشور نخواهد بود. 

وی عدم بهره مندی از معافیت های مالیاتی را از دگیر دغدغه های شرکت های دانش بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی که بر اساس قانون شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری معاف از مالیات هستند .

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی هم به شرکت های دانش بنیان مانند یک کارخانه نگاه می کند و در بازرسی های دوره ای انتظار حضور نیروها در محل کار را دارد، گفت: ما نیازی به حضور نیروی متخصص خود در دفتر کار نداریم و نباید نگرش به این شرکت های فناور با دیگر واحدهای صنعتی یکسان باشد .

حاذق جعفری اظهار کرد: اصولا ایجاد شرکت به صاحبان ایده و طرح های نواور تحمیل می شود و آنها فراتر از سیستم سنتی می توانند ضمن هم افزایی نیروهای خود در جهت کاهش مصرف منابع فعالیت کنند. 

وی با اشاره به اینکه در دنیا نگاه به شرکت های دانش بنیان متفاوت است، گفت: هر چند ساختار حمایت مالی از این شرکت ها در کشورمان بهبود یافته است اما این شرکت ها پس از تولید هم نیازمند توجه و حمایت هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان رو به افزایش است و در آینده نزدیک، بازار داخلی از تولیدات این شرکت ها اشباع می شود، اظهار کرد: نیازمند بازارسنجی بین المللی و ورود به بازارهای جهانی هستیم.

مدیرعامل شرکت رایان طب پیشگام پارمیس گفت: شرکت های دانش بنیان برای انجام صادرات نیاز به تسهیلات و حمایت در زمینه شناخت بازار و بازکردن گره های تجاری دارند . 

" میز تشریح مجازی کالبد نما " یک ابزار نوین آموزشی و شبیه ساز ساختمان بدن انسان است که با فراهم کردن قسمت‌های مختلف بدن بصورت مجازی و آموزشی در قالب یک میز هوشمند با رابط کاربری بسیار آسان و کاملا لمسی می‌تواند ابزار آموزشی بسیار مفیدی در کنار جسد باشد.

از ویژگی‌های این محصول می‌توان به نشان دادن تمام اندام‌ها اعم از شریان ها، وریدها، اعصاب در قالب مدل‌های سه بعدی منطبق با برنامه مشاهده آموزشی اشاره کرد.

همچنین امکان مشاهده کتاب‌های مرتبط در کنار مدل‌های ساختمان بدن برای کسب اطلاعات تکمیلی نیز در این میز وجود دارد.

 این محصول در دهمین جشنواره فناوری ربع رشیدی ( رینوتکس ۲۰۲۲ ) مقام دوم را کسب کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha