بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس از برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی است

تبریز- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه از برنامه‌های پارک علم و فناوری استان و شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه است.

به گزارش ایرنا، «سعید جعفری راد» روز پنجشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) افزود: فناوران و مسوولان کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان برای شرکت در یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس دعوت می شود.

وی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری برگزاری این نمایشگاه از بازیگران اکوسیستم فناوری استان تشکیل شده است، اظهار کرد: برای مشارکت جدی‌تر پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در برگزاری این نمایشگاه، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری در ایجاد شبکه‌های همکاری با سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی انتخاب شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به عمده وظایف و ماموریت‌های اصلی شورای سیاست گذاری، گفت: در نخستین اقدام این شورا، اعضای شورای سیاست‌گذاری متشکل از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اکوسیستم فناوری در سطح استان انتخاب شدند و در ماموریت بعدی اهداف و چشم‌اندازهای دریافتی از ستاد اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری راد، ادامه داد: سومین ماموریت شورای سیاست‌گذاری، توسعه زیست‌بوم نوآوری استان و شمال‌غرب، توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌ها است که با ایجاد زون‌های تخصصی و کاربردی مانند شهر هوشمند، صنایع خلاق و فرهنگی، نفت، گاز و انرژی، محیط زیست و آب، نوآوری و فناوری‌های آینده به این هدف رسیده است.

وی یادآور شد: چهارمین ماموریت شورای سیاست‌گذاری، اقدام به رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری استانداری آذربایجان شرقی جهت قرار گرفتن نمایشگاه رینوتکس در تقویم نمایشگاهی این وزارتخانه است.

جعفری راد، افزود: با توجه به ضرورت نگاه ملی به این رویداد، حفظ رویکرد حمایتی از جامعه نوآور و فناور و توسعه کمی و کیفی یازدهمین دوره رینوتکس در سطوح ملی و بین‌المللی، تامین مالی بخش عمده‌ای از هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه از دیگر اهداف شورای سیاست‌گذاری است.

بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس از برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی است

نمایشگاه رینوتکس موتور محرک تمام صنایع آذربایجان شرقی است

مشاور و نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نمایشگاه رینوتکس در حوزه فناوری و نوآوری استان و کشور، گفت: نمایشگاه رینوتکس به عنوان موتور محرک تمامی صنایع، پلتفرمی و زمینه ای جهت برقراری ارتباط تمامی رسته‌ها در حوزه نوآوری و فناوری است.

عبدالرضا فلاح، افزود: نمایشگاه رینوتکس سرمایه و دارایی منحصر به فرد آذربایجان‌شرقی است که جهت برگزاری آن باید کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر همکاری کنند.

وی اظهار کرد: امید است با اختصاص ردیف بودجه سالانه به برگزاری نمایشگاه رینوتکس در سال‌های آتی، این نمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود.

نمایشگاه رینوتکس امسال از ۱۷ تا ۲۰ آبان‌ ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌ شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha