فرهنگیان یزد: شهید فهمیده، الگوی شایسته‌ دانش‌آموزان

یزد- ایرنا- جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان و مسئولان فرهنگی یزد، شهید محمد حسین فهمیده را الگویی شایسته برای دانش‌آموزان معرفی کردند که باید بیش از گذشته در مدارس از سوی متولیان به آن پرداخته شود.

به گزارش ایرنا ۴۲ سال پیش در بحبوحه دوران دفاع مقدس، شهید محمد حسین فهمیده، دانش‌آموز ١٣ ساله با بستن نارنجک به کمر خود، زیر تانک عراقی‌ها رفت و جان خود را در راه دفاع از ایران و ایرانی نثار کرد و با این اقدام شجاعانه، برای مردم این مرز و بوم به الگوی ماندگاری از شجاعت و جوانمردی تبدیل و نامش در تاریخ ایران جاودانه شد.

به مناسبت ایام شهادت این نوجوان شهید و بسیجی شجاع همه ساله از هفت تا ۱۳ آبان در کشور به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده و در سطح مدارس و بین دانش‌آموزان برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت یاد و خاطره وی و شهدای دانش‌آموز برگزار می‌شود .

در این خصوص تعدادی از فرهنگیان، دانش‌آموزان و مسئولان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهید محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی بر ضرورت معرفی بیشتر این شهید به نسل آینده‌ساز تاکید کردند.

یکی از مربیان پرروشی مدارس یزد به اهمیت الگوسازی و معرفی نوجوانان و جوانان موفق و فعال در بخش‌های مختلف به دانش‌آموزان توسط فرهنگیان و از سطح مدارس اشاره کرد.

هرچند تاکنون برای معرفی شهید فهمیده و ابعاد زندگی و ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و ایثار و فداکاری او فعالیت‌هایی در کشور و مدارس صورت گرفته ولی مناسب نیستحسین زارع با بیان اینکه در کشور ما الگوهای موفق زیادی در بین نوجوانان و جوانان وجود دارد اظهار کرد: یکی از مهمترین و موفق‌ترین چهره در این بخش شهید محمد حسین فهمیده است که جان خود را برای دفاع از کشور خالصانه فدا کرد.

هرچند تاکنون برای معرفی شهید فهمیده و ابعاد زندگی و ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و ایثار و فداکاری او فعالیت‌هایی در کشور و مدارس صورت گرفته ولی مناسب نیست.

فاطمه کمالی یکی از فرهنگیان یزد با بیان اینکه در زمانی که تهدید نرم و فرهنگی دشمنان علیه نظام افزونی یافته بیشتر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم گفت: باید در قالب جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری نسبت به معرفی بهتر شهید فهمیده به دانش آموزان اقدام شود.

وی اظهار کرد: تهیه فیلم، کلیپ، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و ادبی، مسابقات، تهیه روزنامه دیواری و سخنرانی در خصوص شهید فهمیده در مدارس نقش مهمی در معرفی او به نوجوانان و جوانان دارد.

فرهنگیان یزد: شهید فهمیده، الگوی شایسته‌ دانش‌آموزان

یکی از دانش آموزان عضو بسیج دانش آموزی هنرستان حایری یزد گفت: هنوز به نحو شایسته خیلی از دانش‌آموزان با زندگی، خصوصیات اخلاقی و رفتری و اقدامات ایثارگرانه شهید فهمیده به آشنا نیستند و باید در این خصوص بهتر و بیشتر اقدام شود.

حسین سلیمیان با بیان اینکه هفته بسیج دانش آموزی یک فرصت برای معرفی شهید فهمیده و شهدای دانش آموز به نوجوانان است ادامه داد: باید در کتاب‌های درسی بیش از گذشته به این شهید در زوایای مختلف پرداخته شود.

وی اظهار کرد: اگر دانش‌آموزان از شهدای همکلاسی خود الگو بگیرند قطعا در مقابل توطئه‌های فرهنگی و روانی دشمنان دارای مصونیت می‌شوند و اهداف دشمن در آنها اثری ندارد.

دیگر دانش آموز یزد گفت: بروز و ظهور خیلی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه به دلیل دور شدن از فرهنگ والای ایثار و مقاومت است و باید مسئولان به خصوص در مدارس برای آشنایی دانش‌آموزان اقدام کنند.

بیشترین هجمه دشمنان متوجه نوجوانان و جوانان کشور با فعالیت‌های سوء فرهنگی و در فضای مجازی است که باید برای غلبه بر اهداف آنها بیش از همیشه برای این قشر آینده‌ساز دارای برنامه مناسب و به روز باشیمریحانه دهقان بنادکی اظهار کرد: اگر فرهنگ ایثار و روحیه انقلابی و دینمداری در بین دانش‌آموزان با همت، برنامه‌یزی و انجام برنامه‌های شایسته نهادینه شود هیچ توطئه فرهنگی استکبار بر نسل جوان اثر ندارد.

 مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بیشترین هجمه دشمنان متوجه نوجوانان و جوانان کشور با فعالیت‌های سوء فرهنگی و در فضای مجازی است که باید برای غلبه بر اهداف آنها بیش از همیشه برای این قشر آینده‌ساز دارای برنامه مناسب و به روز باشیم.

حجت‌الاسلا محمد حسین متوسل با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و شهید فهمیده افزود: بهره‌گیری از فضای مجازی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی در شناسایی ابعاد زندگی و ایثارگری شهید فهمیده به دانش‌آموزان ضروری و موثر است.

وی اظهار کرد: باید در مدارس با برگزاری برنامه‌های معرفتی و بصیرتی، دانش‌آموزان را با شهید فهمیده آشنا کرد که تحقق آن نقش مهمی در شکست تهدید نرم دشمن علیه اعتقادات و مقدسات دارد.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد گفت: تاکنون برای معرفی شهید فهمیده و شهدای دانش آموز به نسل جوان اقداماتی در استان صورت گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع با همکاری بخش‌های مختلف باید بهتر و بیشتر شاهد کار و تلاش مضاعف باشیم.

فرهنگیان یزد: شهید فهمیده، الگوی شایسته‌ دانش‌آموزان

حسین میرشریف افزود: اگر شهدای دانش‌آموز و در راس آنها شهید حسین فهمیده، شایسته به نسل جوان معرفی شود که یک وظیفه مهم و همیشگی محسوب می‌شود بسیاری از توطئه‌های فرهنگی خنثی می‌شود.

وی اظهار کرد: توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد با همکاری برخی از تشکل‌های دانش‌آموزی و فرهنگیان برنامه‌های مختلفی در راستای جهاد تبیین و بصیرت افزایی نسل جوان برگزار می‌شود.                                 

همچنین مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان یزد گفت: ۱۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در یزد و مناطق و شهرستان‌های تابعه استان در تمام پایه‌های تحصیلی در این تشکل انقلابی سازماندهی شدند.

حجت‌الاسلام حمید قطبی با اشاره به اینکه این دانش آموزان طبق اهداف و برنامه‌های تشکل سازمان بسیج دانش آموزی در یک هزار و ۵۰ واحد آموزشی فعالیت دارند افزود: این تشکل با همراهی سایر دانش آموزان مدارس بر حسب نیاز نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی ، هنری، ورزشی و اجتماعی فعالیت دارد.

لزوم تلاش جدی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب 

این مسئول از همکاری فرهنگیان و مربیان تربیتی با تشکل بسیج دانش آموزی در مدارس قدردانی کرد و یادآور شد: تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام مظم رهبری است جزو برنامه‌های مهمی است که تاکنون اقدام شده است.

قطبی بیان کرد: برگزاری ویژه‌برنامه‌های مستمر معرفتی، بصیرتی و جلسلت مختلف فرهنگی جزو برنامه‌های مهم و محوری است که امسال در سطح مدارس پیگیری و اقدام می‌شود.

وی گفت: ویژه برنامه‌های بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز در سال‌جاری از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بخش‌های مختلف و دانش آموزان صورت می‌گیرد.

فرهنگیان یزد: شهید فهمیده، الگوی شایسته‌ دانش‌آموزان

در سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۵ هزار و ۲۲۴ دانش آموز در ۲ هزار و ۲۱۵ مدرسه و ۱۱ هزار و ۸۵۵ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۶ هزار  ۷۳۵ نفر پیش دبستانی ، ۱۶۴ هزار و ۱۳۱ دانش آموز ابتدایی ، ۶۳ هزار و ۸۰۹ نفر متوسطه اول و ۵۰ هزار و ۵۴۹ دانش آموز هم در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در استان یزد  ۱۲۶ هزار نفر دختر و ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha