عشایر لرستان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: عشایر لرستان پنج درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

هوشنگ نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۰ تن عسل، ۲۹ تن شیر، ۱۷ تن روغن، یکهزار و ۳۹ تن پشم، ۶۳۰ تن ماهیان سردآبی، ۱۵۵ هزار تن جو، ۱۵ هزار تن گندم و ۷۴ هزار تن حبوبات را تولید و به بازار عرضه می کنند.

وی افزود: سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۴۹ پروژه توسط دستگاه های اجرایی استان برای مناطق عشایری هزینه شد چراکه بر اساس مصوبه، نهادهای دولتی باید برخی طرح های عمرانی و اقتصادی را در مناطق عشایری اجرا کنند. 

مدیرکل امور عشایری لرستان  ادامه داد: ۲ سامانه برای ساماندهی توزیع آرد و تردد دام عشایری وجود دارد که دست دلالان را از بازار آرد کوتاه کرده و مانع قاچاق دام می شود همچنین جهت جلوگیری از قاچاق دام، مشخصات عشایر کوچ‌رو در کارت تردد ثبت شده است.

وی خشکسالی و کمبود منابع آبی را از دغدغه های جامعه عشایری لرستان برشمرد و گفت: در بسیاری از مناطق چشمه ها خشک شده و در تامین آب شرب برای عشایر و تامین آب دام با مشکلاتی روبرو هستیم.

به گفته نورمحمدی عشایر استان شامل ۱۳ ایل و ۱۵ طایفه هستند که ۸۳ هزار و ۷۳۹ نفر در قالب ۱۴ هزار و ۶۳۸ خانوار، جامعه عشایری لرستان را تشکیل می دهند و این استان از لحاظ جمعیت عشایری رتبه ششم کشور را دارا می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha