۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84924541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخشی از مشکلات آستارا با همت دولت سیزدهم برطرف شد

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: این شهرستان در آغاز دوره فعالیت دولت سیزدهم با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد که بخشی از آنها با همت مسئولان در دولت کار و کرامت برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور عصر چهارشنبه در آیین افتتاح حرم و رونمایی از ضریح امامزادگان سید ابراهیم (ع) و سید قاسم (ع) آستارا تشریح کرد: پیش از فعالیت این دولت در حوزه آب و برق به طور متوسط یک روز در میان این شهرستان با مشکل قطعی مواجه بود که با حضور به موقع و کار جهادی ضمن همدلی مسئولان و نگاه ویژه مرکز استان کارهای خوبی انجام شد.

وی با اشاره به مشکلات مدیریتی آستارا و تلاش‌ها برای رفع آنها افزود: سه‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب آب شهری اختصاص یافت که ۱۲ سال خوابیده بود اما احیا شد و الان در حال نصب تجهیزات و نهایی شدن است؛ همچنین ۷۰ میلیارد ریال برای پروژه خط انتقال پساب فاضلاب به طول ۲ کیلومتر احیا شد و زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

فرماندار آستارا بیان کرد: برای پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک مهدی نیز پیگیری و تخصیص لازم انجام گرفت که امید می‌رود شاهد افتتاح آن همزمان با دهه مبارک فجر در سال جاری باشیم.

وی اضافه کرد: پروژه نیمه راکد آبرسانی شهرستان آستارا نیز با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال تحرک پیدا کرد و در حال بازسازی است و در کنار آن چهار حلقه چاه عمیق در نقاط مختلف حفر شد تا تنش آبی مدیریت شود و آب آشامیدنی با کیفیتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

رضایی‌پور اظهار کرد: شهرستان آستارا افزون بر ۵۸ هزار مشترک با ۸۵۰ کیلومتر شبکه و ۸۴۰ ترانسفورماتور در حوزه برق دارد که در حال حاضر اکثر نقاط این شهرستان زیر پوشش است و تنها منطقه‌ای جنگی با راه صعب‌العبور داریم که امید است با پیگیری‌های دولت خانوارهای ساکن در آن منطقه هم بتوانند از این خدمت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: ۲۸ کیلومتر شبکه سیم مسی فرسوده در شهرستان آستارا به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۱۸ کیلومتر شبکه جدید و ۱۰ پست جدید نیز در این مدت احداث شده است.

فرماندار آستارا اجرای پروژه‌های زیرسازی و آسفالت، اجرای جدول و کانیو در نقاط مختلف از جمله روستاهای ویرمونی، هودول، عباس‌آباد، کانرود و شونده‌کش را مورد اشاره قرار داد و گفت: همچنین پروژه گازرسانی به ۹ روستا نیز در هفته دولت امسال افتتاح شد و در حال حاضر  ۹۶.۳ درصد این شهرستان زیر پوشش قرار دارد.

وی افزود: در حوزه مسکن نیز طرح نهضت ملی مسکن با اجرای ۶۱۲ واحد در شهرستان آستارا در دست اجرا است و هفته گذشته هم قرعه‌کشی تخصیص فازهای آن به ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط انجام شد.

رضایی‌پور اظهار کرد: طرح لای‌روبی بندر آستارا پس از ۱۳ سال نارسایی، با پیگیری‌های صورت گرفته در حال نهایی شدن است و به‌زودی به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: پل جدید نیز با توجه به ظرفیت صادرات و ترانزیت کالا در آستارا در قالب پروژه‌ای ۱۵ ماهه در حال انجام است و پس از بهره‌برداری کامیون‌ها از محدوده شهری خارج خواهند شد تا برای شهروندان روزهای خوبی را رقم بزنیم.

فرماندار آستارا عنوان کرد: این شهرستان محور اتصال کریدور شمال-جنوب در نظر گرفته شده است و با توجه به نگاهی که نظام به این خطه دارد، در آینده ظرفیت تجاری منطقه از ۳۰۰ دستگاه کامیون به یک‌هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

بخشی از مشکلات آستارا با همت دولت سیزدهم برطرف شد

پیشرفت‌های آستارا به معنی پایان مشکلات نیست

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: سفر امروز استاندار گیلان به این شهرستان تجلی یک دولت انقلابی بود و برای بسیاری از پروژه‌ها و اقدماتی که به دلیل ناهماهنگی بین‌بخشی معطل مانده بودند، دستور پیگیری و رسیدگی صادر شد اما همه این پیشرفت‌ها به معنی این نیست که مشکلی نداریم.

غلامرضا مرحبا افزود: پس از ۱۳ سال شاهد لای‌روبی بندر آستارا هستیم، پروژه راه‌آهن آستارا که به فراموشی سپرده شده بود به عنوان مهمترین بخش کریدور شمال-جنوب در حال احداث است و در حوزه راهداری ماشین‌آلات در حال کار هستند.

وی بیان کرد: در حوزه برق شاهد تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار هستیم اما هنوز کابل‌های فشار قوی از مرکز شهر عبور می‌کنند و در این شرایط برخی نقاط روستایی هنوز برق ندارند.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان نیز با مشکلاتی روبه‌رو است و از جمله بیمارستان شهید بهشتی آستارا کمبود متخصص و پزشک عمومی در بخش اورژانس دارد و از نظر تجهیزات و امکانات هم کمبودهایی دارد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح حرم و رونمایی از ضریح امامزادگان سید ابراهیم (ع) و سید قاسم (ع)، از خیرینی که به اجرای این پروژه کمک کرده بودند قدردانی کرد و یادآور شد: اگر آستارا پیشانی ایران است، این امامزادگان پیشانی آستارا هستند و همواره در طول تاریخ در مرکز همه اتفاق‌های فرهنگی، ملی و مذهبی در این شهرستان بوده‌اند.

بخشی از مشکلات آستارا با همت دولت سیزدهم برطرف شد

دولت از پروژه‌ها و مسیر سرمایه‌گذاری مانع‌زدایی کند

امام‌جمعه آستارا نیز در ادامه گفت: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری تاکید به انجام اقداماتی در آن بازه زمانی می‌باشد ولی محدود به آن سال نیست و قابلیت پیگیری در سال‌های آتی را دارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی افزود: از جمله شعارهای خوب "تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی" مربوط به سال گذشته بود که از دولت درخواست می‌شود در آن راستا از پروژه‌های استانی و ملی مانع‌زدایی شود تا شاهد پیشرفت آنها باشیم.

وی بیان کرد: از جمله در پروژه احداث پل طرف جمهوری آذربایجان به طور تقریبی کار را به پایان رسانده است اما در سمت ایران هنوز در زمینه تملک اراضی مربوطه مشکل داریم.

امام‌جمعه آستارا اضافه کرد: همچنین سرمایه‌گذاران متعددی برای فعالیت در این شهرستان مراجعه می‌کنند که به دلیل آثار سوء برخی اقدام‌های مدیران قبلی که هنوز هم پابرجا است، موانع و مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود که باید مرتفع شود.

آیین افتتاح حرم و رونمایی از ضریح امامزادگان سید ابراهیم (ع) و سید قاسم (ع) آستارا با هزینه‌کرد مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha