۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85195263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات حوزه آب و برق آستارا در حال برطرف شدن است

آستارا- ایرنا- نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اصلاح زیرساخت‌های حوزه آب و برق این شهرستان اقدام‌های خیلی خوبی در ۲ سال گذشته انجام شده، همچنان هم در حال انجام بوده و مشکلات مربوطه به تدریج در حال برطرف شدن است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا مرحبا پنجشنبه‌ در آیین تجلیل از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شهرستان آستارا به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: ۲ سال گذشته ۲۴ کیلومتر کابل‌های برق قدیمی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل، ۵۴ کیلومتر شبکه سراسری اصلاح، بیش از ۳۰ عدد ترانس تعویض شد و قطعی‌ها به کمترین میزان ممکن رسید.

وی با اشاره به گلایه برخی شهروندان نسبت به قطعی برق در ۲ روز گذشته در برخی نقاط آستارا، افزود: علت قطعی‌ها بروز حادثه رانندگی بود؛ به این صورت که یک دستگاه خودرو در محدوده پایانه با یکی از تیرهای برق برخورد کرد و در نتیجه ترانس بالای آن آسیب دید که موجب وارد آمدن خسارت به چند ترانس دیگر هم شد.

نماینده آستارا در مجلس بیان کرد: نزدیک به ۱۳ ترانس جدید در همین یکی دو روز آینده در آستارا نصب خواهد شد تا در شرایط اوج مصرف که فشار روی شبکه برق زیاد است، با مشکل قطعی برق روبرو نشویم.

وی اضافه کرد: یک شبکه برق فشار قوی هم در شالیزار آستارا داریم که در نقطه‌ای از بالای چندین خانه عبور کرده و یک مورد برق‌گرفتگی منجر به مرگ هم در سال‌های گذشته داشته است که با توجه به اعتراض مردمی، ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح آن در نظر گرفته شد و اواخر ماه جاری (مرداد) بخشی از کار جمع‌آوری شبکه آغاز خواهد شد.

مرحبا عنوان کرد: همچنین در ۲ سال گذشته جز بروز حوادثی انگشت‌شمار مانند ترکیدگی لوله، کمترین قطعی آب را در آستارا داشتیم؛ در حالی که همین سه سال پیش با قطعی مکرر آب در شهرستان روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: در روستاهای آستارا نیز منصف‌ها (توزیع‌کننده آب) انتخاب و افراد فاقد شرایط جابجا شدند و مشکل آب در روستاها نیز در این مدت به حداقل رسید؛ در همین جهت یک حلقه چاه آب در قره‌سو احداث شد، یک چاه در دربند در دست احداث است و یک چاه نیز در عسگرمحله احداث می‌شود.

نماینده آستارا در مجلس یادآور شد: برای شهر آستارا نیز مجوز حفر یک حلقه چاه فلمن (چاه مخزنی گالری‌دار) گرفته شده، تعویض تجهیزات حوزه برق به‌ویژه در ایستگاه تصفیه آب بهارستان انجام شده و یک مخزن جدید نیز در آنجا در حال احداث است.

وی گفت: همچنین جمعی از مردم باغچه‌سرا درخواست آسفالت داشتند که اعتبار مورد نیاز تخصیص یافت و زیرسازی یک‌طرف انجام شد اما خودروهای راه‌سازی در باند روبه‌رو به یک شبکه آب قدیمی آزبستی برخورد کردند که برای تعویض آن ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای در اختیار نماینده در نظر گرفته شد تا پیش از آغاز بارش‌ها کار آسفالت آنجا به پایان برسد.

اصحاب رسانه، پیامبران آگاهی و اطلاع‌رسانی جامعه

مرحبا در ادامه با اشاره به مناسبت روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان پیامبران آگاهی و اطلاع‌رسانی و عامل تفاوت جامعه ما با نسل‌های گذشته به عنوان عامل آگاهی‌بخشی هستند؛ انسان هر چه آگاه‌تر و اطلاعاتش به‌روزتر باشد، پیشروتر و پیشرفته‌تر می‌شود و می‌تواند در زندگی شخصی و کاری موفق‌تر باشد.

وی افزود: بدون آگاهی هیچ کدام از آنها اتفاق نخواهد افتاد و اصحاب رسانه با قلمی که در دست دارند، کمک می‌کنند که انسان‌ها به این آگاهی برسند؛ بهترین انسان‌ها از نظر اخلاقی اگر انسان‌های آگاهی نباشند، خیلی به درد جامعه نمی‌خورند و از این رو باید از اصحاب رسانه تقدیر کرد که کمک می‌کنند جامعه ما با جامعه‌های گذشته متفاوت باشد.

نماینده آستارا در مجلس بیان کرد: بسیاری از بلاهایی که بر سر جامعه‌های انسانی در سده‌های گذشته آمده، از سر ناآگاهی بوده است؛ اما رسانه‌ها در عصر کنونی این خلاء آگاهی را پر کرده و کمک می‌کنند که انسان‌ها با آگاهی بیشتر به‌راحتی فریب نخورند و راحت‌تر زندگی کنند.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه البته باید خودشان هم آگاه، آزاد و آزاده باشند و در کمال آزادگی قلم بزنند و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هم قرار داریم، امید می‌رود مشکلاتی که پیش‌تر در این زمینه داشتیم را از این پس شاهد نباشیم.

ضرورت پیگیری تکمیل مجتمع فرهنگی آستارا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار، گفت: اهالی فرهنگ و هنر و از جمله اصحاب رسانه این شهرستان دغدغه و مطالبه چندین ساله‌ای مبنی بر تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی-هنری را دارند.

بهرام خوشحال افزود: با وجود اینکه اعتباری نیز پیش‌تر برای تکمیل مجتمع فرهنگی-هنری آستارا در نظر گرفته شده بود، با وجود پیگیری‌های مستمر متاسفانه با کم‌کاری که در سطح استان صورت گرفت، این پروژه همچنان نیمه‌کاره مانده است.

وی تصریح کرد: پیگیری تحقق موضوع در حال حاضر از توان یک اداره شهرستانی خارج است و انتظار می‌رود با پیگیری مجدانه همه مسئولان از جمله نماینده مجلس و فرماندار آستارا این امر مهم به عنوان یک مطالبه مردمی به سرانجام برسد.

جمعی از فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی شهرستان آستارا در ادامه این مراسم با اهدای لوحی مورد تقدیر قرار گرفتند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال ۱۳۷۷ با عنوان "روز خبرنگار" نام‌گذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که در سال ۱۳۱۳ تاسیس شده، در طول نزدیک به ۹ دهه فعالیت افزون‌بر جریان‌سازی خبری، یکی از منابع مهم خبری مورد استناد دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهرستان آستارا از حدود دهه ۷۰ پوشش خبری رویدادهای مهم غرب استان گیلان، شهرستان‌های آستارا و تالش را بر عهده دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha