۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84922854
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

زنگ افزایش آنفلوآنزا در گیلان به صدا درآمد

۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 84922854
زنگ افزایش آنفلوآنزا در گیلان به صدا درآمد

رشت - ایرنا - زنگ خطر روند افزایشی آنفلوآنزا در گیلان به صدا درآمد و مسئولان بهداشتی استان ضمن هشدار به مردم از آنان خواستند تا دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله آنفلوآنزا را جدی گرفته و نسبت به رعایت توصیه‌ها بی‌اعتنا نباشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان در این رابطه بدون ذکر آماری از مبتلایان آنفلوآنزا در استان گفت: آنفلوآنزا در این استان آرام روند افزایشی طی می کند و رعایت دستورالعمل های بهداشتی راهکار مناسبی برای جلوگیری از ازیاد جمعیت بیماران است.

دکتر فردین مهرابیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا در گیلان نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته، ضمن اینکه در زمان حاضر مراجعه به مراکز درمانی عموما سرپایی است.

وی با بیان اینکه آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی دارای قدرت سرایت بالا از یک فرد به فرد دیگر است، خاطرنشان کرد: این بیماری سیستم تنفسی فرد اعم از بینی، گلو و ریه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا علائمی شبیه سرماخوردگی دارد با این تفاوت که علائم آن ناگهانی بروز می کند.

وی آبریزش بینی، عطسه و گلودرد را از علائم بیماری آنفلوآنزا عنوان کرد و افزود: سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند.  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در مدارس توسط دانش آموزان اظهار داشت: بازرسان بهداشت علاوه بر اماکن عمومی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نیز نظارت دارند.

وی ماسک را عامل بازدارنده برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی عنوان و ذکر کرد: با توجه به روند افزایش بیماری آنفلوآنزا، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمعات تاکید جدی است.

دکتر مهرابیان درباره بیماری کووید ۱۹ در گیلان اظهار داشت: در زمان حاضر این بیماری در استان آرام گرفت اما آرامش کرونا در گیلان نباید موجب کوتاهی در رعایت توصیه های بهداشتی شود.

وی بیان داشت: به طور کلی رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری های تنفسی شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ اهمیت بسزایی دارد از اینرو برای حفظ سلامت خود و دیگران باید دستورالعمل ها را جدی گرفت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: در زمان حاضر، ۶۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.  

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های املش، بندرانزلی، سیاهکل، شفت، ماسال، لاهیجان و رودسر در رنگ بندی زرد "شهرهای نسبتا پرخطر" قرار دارند.

 شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن، تالش،  لنگرود،  رودبار و صومعه سرا  نیز طبق ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت آبی هستند.

رنگ آبی از ۶ هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha