۹۵۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد مستمری بگیر صندوق بیمه روستایی هستند

یاسوج - ایرنا - مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۵۰ خانوار این استان از صندوق بیمه ماهانه مستمری دریافت می کنند.

عیسی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دولت به عنوان کارفرما ۷۰ درصد حق بیمه شدگان عضو صندوق را پرداخت می کند، اظهار داشت:  اینک ۲۷ هزار خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند.

کریمی به انعقاد تفاهم نامه ای بین امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: هر تعداد نیروی مشغول به کار در تعاونی های استان که هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند توسط این صندوق بیمه می شوند و از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

به گفته کریمی با امضای این تفاهم نامه که بیش از یک ماه از تاریخ انعقاد آن می گذرد ، امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می تواند از ظرفیت صندوق بیمه روستائیان و عشایر برای حمایت از تعاونی ها در سطح کشور و به تبع آن در استان ها استفاده کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با این رویکرد حمایت بیمه ای که دولت از بخش تعاون ها دارد تحقق می یابد و صندوق بیمه روستائیان و عشایر به دنبال آن است که خدمات دولت و نظام به این قشر ارائه شود.

کریمی ابراز داشت: بخش بیمه ای تا حد زیادی کمک کار تعاون گران خواهد بود و بر اساس این تفاهم نامه صندوق  بیمه روستائیان و عشایر در کنار تعاون گران قرار خواهد گرفت و از آنان حمایت  می کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  این افراد بیمه شده دفترچه درمان دارند و حتی صندوق درصدد اجرای بحث بیمه تکمیلی آن ها است.

وی تاکید کرد: بحث بازنشستگی یکی از اهداف مهمی می باشد که در این تفاهم نامه دنبال شده ، و افرادی که در تعاونی ها کار می کنند همچون کارمندان دولت بازنشسته می شوند. 

کریمی افزود: یکی دیگر از اهداف این تفاهم نامه موضوع مستمری از کارافتادگی است، چنانچه برای یک نیروی کار در تعاونی بیماری یا حادثه ای رخ دهد و منجر به از کارافتادگی وی شود، حقوق بگیر می شود.

وی بیان کرد: همچنین اگر برای بیمه شده در تعاونی حادثه ای رخ دهد و فوت کند چنانچه زن باشد فرزندان ش می توانند از حقوق و مزایا بهره مند شوند و چنانچه مرد باشد خانم و فرزندانش از حقوق و مزایا بهره ببرند حتی اگر یک سال بیشتر هم بیمه پرداخت نکرده باشند.

 ۲۶ کارگزار در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مستقر هستند تا افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا از سه مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره‌مند شوند.

تاکنون تنها ۲۷ هزار و  ۵۰۰ در کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته اند.

طی مدت یک سال گذشته ۴۴ تعاونی در بخش های مختلف در این استان ایجاد شده اند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha