۳۰درصد  جامعه عشایری و روستایی استان بوشهر زیر پوشش بیمه هستند

بوشهر - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بوشهر گفت:در زمان حاضر با احتساب جمعیت تحت تکفل سرپرستان خانوار ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جامعه روستایی و عشایری استان بوشهر زیر پوشش خدمات این صندوق قرار دارند.

کیانوش کازرونی روز یکشنبه در نشست خبری  تشریح طرح قرارگاه کرامت در استان بوشهر افزود: در راستای تحقق اهداف دولت برای ارتقای خدمت رسانی به جامعه روستایی و عشایری در قالب قرارگاه کرامت هشت هزار سرپرست خانوار این قشرها که از بیمه اجتماعی بی بهره هستند زیر پوشش این صندوق بیمه ای قرار می گیرند.  

وی یادآورشد: براین اساس تاکنون ۲هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار از جمعیت روستایی و عشایری فاقد بیمه این استان زیر پوشش قرار گرفته اند و  تا پایان سال جاری این سهمیه محقق و به جمعیت برخوردار از صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان افزوده شوند.

کازرونی، بیشترین آمار بیمه شدگان روستایی و عشایری استان را در شهرستان‌ دشتستان و کمترین جمعیت را مربوط به شهرستان‌های دشتی و تنگستان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار سرپرست خانوار زیر پوشش صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان قرار دارند ادامه داد: در زمان حاضر ۹۵۰ مستمری بگیر این صندوق در استان بوشهر هستند که از این شمار ۱۸۱ نفر از کارافتادگی، ۴۰۶ نفر مستمری بازماندگان و ۱۵۳ نفر بازنشستگی پیش از موعد از این صندوق دریافت می‌کنند.

کازرونی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان بوشهر رتبه ۱۵ کشور از لحاظ افراد زیر پوشش را دارد.

وی یادآور شد: افراد با پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی می‌توانند سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان از مزایای بازنشستگی بهره‌مند و حق از کار افتادگی و مستمری دریافت کنند.

کازرونی ادامه داد: همچنین تمام کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز تا سقف سنی ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شوند و سن بازنشستگی این صندوق نیز براساس ضوابط و قوانین ۶۵ سال تعیین شده است.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، صندوقی دولتی است که با مشارکت مردم و دولت تشکیل شده تا این قشر بتواننند از مزایای بیمه استفاده کنند.

کازرونی گفت: امسال تاکنون زمینه نقل و انتقال سوابق بیمه ۲۵۰ نفر فراهم و ۲۰۰ مرحله میز خدمت در مناطق مختلف استان برگزار شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بوشهر با اشاره به آغاز اجرای بیمه تکمیلی درمانی مستمری‌ بگیران و بازنشستگان گفت: تلاش شده در قالب اجرای طرح بیمه تکمیلی درمانی مستمری بگیران و بازنشستگان با هزینه پایین زیرپوشش قرار بگیرند و از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.

صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از سال ۱۳۸۴ کار خود را در کشور و در استان بوشهر از سال ۸۹ فعال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha