۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84910653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گناباد: آموزش تاب‌آوری در مدارس ضروری است

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: آموزش تاب‌آوری در برابر حوادث و مشکلات برای دانش‌ آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس ضروری است و این امر باید مورد توجه آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: باید در کنار سایر سرفصلهای آموزشی در قالب آموزشهای تاب آوری اجتماعی، چگونگی برخورد منطقی و عاقلانه و درست با حوادث و مشکلات خانوادگی و اجتماعی به نوجوانان و نسل جوان ارایه شود.

امام جمعه گناباد گفت: باید ضمن افزایش دامنه تاب آوری اجتماعی در بین آحاد جامعه و از جمله نوجوانان و جوانان، این قشر ماهیت مسائل و مشکلات و حوادث را به خوبی بشناسند و در برابر آنها برخورد  منطقی داشته باشند تا شاهد چنین مسائل و تنگناهایی نباشیم.

حجت الاسلام صادقی نسب اظهار داشت: در ۲ سال آموزشهای غیر حضوری مدارس به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا به مسائل پرورشی دانش‌آموزان کمتر توجه شده است، در حالیکه باید در کنار آموزشهای علمی به مسائل پرورشی و تربیتی آنان نیز توجه بیشتر شود.

فرماندار گناباد هم نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: باید فعالیتهای دانش بنیان محور طرحها و برنامه های دستگاههای اجرایی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قرار گیرد و برای توسعه کمی و کیفی فعالیتهای فناورانه برنامه منسجم و هدفمند داشت و دانش آموزان و دانشجویان را از مدارس و دانشگاهها و یا در قالب نمایشگاههای تخصصی با این اقدامات آشنا کرد.

رضا نصیری اظهار داشت: بصیرت افزایی و فرهنگ سازی جهاد تبیین و بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی و ماهیت ترفندهای دشمنان  باید محور اصلی فعالیتهای مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی قرار گیرد.

وی افزایش آشنایی عمومی جامعه و آحاد مردم و به خصوص نسل جوان نسبت به ابعاد شخصیتی و خدمات تاثیر گذار علامه بهلول گنابادی را از دیگر مسائل مهم و ضروری فرهنگی ذکر کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha