۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 84910291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون کرونای دانش آموزان جدی گرفته شود

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: انتظار داریم والدین واکسیناسیون کرونای دانش آموزان را جدی بگیرند و هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون فرزند خود اقدام کنند.

دکتر پژمان بختیاری نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز بهداشت خوزستان انجام می شود لذا توصیه می شود نسبت به تزریق واکسن کرونا به سنین پنج تا ۱۸ سال ، تکمیل واکسیناسیون و یا دُز یادآور اقدام شود.

وی با بیان اینکه برخی شایعات باعث کاهش اقبال عمومی نسبت به واکسن کرونا شده که هیچ کدام پشتوانه علمی ندارد گفت: قطعا اگر عوارض احتمالی یک دارو و واکسن در حد مقبول نباشد وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه عرضه را نمی دهند لذا واکسن های موجود هیچ مشکلی نداشته و والدین بدون نگرانی نسبت به تزریق واکسن فرزندانشان اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: مرگ و میر اطفال در سویه قبلی کرونا کم نبود که این موضوع با واکسیناسیون مهار شد.

بختیاری نیا همچنین با بیان اینکه در برخی از مدارس خوزستان شیوه نامه های بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود گفت: مدیران مدارس باید این موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در مدارس و دانشگاه ها باید رعایت شود و نباید تصور کرد که کرونا تمام شده است ضمن اینکه اکنون بیماری آنفلوآنزا به کرونا اضافه شده که نباید از آن غافل شد. در ۲ سال گذشته  اقدامات پیشگیرانه برای کرونا موجب کنترل بیماری آنفلوآنزا نیز شد.

هشدار نسبت به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان همچنین افزود: اگرچه اکنون تعداد بیماران کرونایی، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته اما از لحاظ علم اپیدمیولوژی ،تجمع خطر سرایت بیماری های واگیردار را افزایش می دهد.

بختیاری نیا گفت: اکنون که بعد از ۲ سال مدارس و دانشگاه ها باز شده و خوابگاه ها فعال شده اند ، مراکز تجمعی مهمی در کشور و استان خوزستان به راه افتاده و این نگرانی وجود دارد که اگر شیوه نامه های بهداشتی به خوبی در مدارس، دانشگاه و خوابگاه رعایت نشود بار دیگر شاهد یک طغیان کرونایی باشیم.

وی افزود: پاییز همیشه فصل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و بیماری های روده ای بوده که باز شدن مدارس و دانشگاه ها به افزایش این بیماری ها کمک می کند از طرفی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۲ سال اخیر به کمترین میزان خود رسیده که نگران کننده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان خوزستان حدود ۳۰ درصد بوده که بسیار پایین است ،نباید تصور کرد چون شهر قرمز و نارنجی نداریم عادی انگاری را در جامعه رواج دهیم.

وی حفظ سلامت دانش آموزان را مهمترین دغدغه وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در این راستا تا اواخر مهرماه از تمام مدارس خوزستان حداقل یک بار بازدید بهداشتی صورت می گیرد.

در حال حاضر هشت شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در حالت آبی کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha