مردم استان مرکزی صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: برای کمک به مدیریت مصرف آب مردم این خطه صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

«عزت الله آمری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به کاهش آب سدهای کمال صالح در اراک و الغدیر در ساوه و نیز کم شدن آب در رودخانه‌ها و افت منابع آبی برای جلوگیری از قطع و یا سهمیه بندی آب، مشترکان در مصرف آب صرفه جویی را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهار داشت: اکنون سد کمال صالح اراک ۴۰ میلیون مترمکعب و سد الغدیر ساوه ۵۰ میلیون مترمکعب ذخیره آبی دارند.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی برکاهش بارندگی در فصل پاییز، ضروری است مشترکان مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

آمری افزود: بخش زیادی از مصرف آب درحوزه کشاورزی و زارعت به مصرف می‌رسد، بنابراین بهره برداران این بخش با خاموش کردن چاه‌های آب کشاورزی غیر زراعی در فصل پاییز به مدیریت مصرف کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح الگو کشت، اظهار داشت: محصولات جالیزی مصرف بالایی دارند و برای صادرات این محصولات عوارض گمرکی تعیین شده است و کشورهای حاشیه خلیج فارس متقاضی محصولات آب بَر ایران هستند یعنی به نوعی صادرات آب مجازی صورت می گیرد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: لازم است تدابیر لازم برای اجرای طرح الگوی کشاوزی در استان پیش‌بینی شود تا از هدر رفت آب و مشکلات آتی جلوگیری به عمل آید.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، ۳.۵ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش خانگی مصرف می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha