۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84907487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم نسبت به ایجاد ناامنی توسط اغتشاشگران بی تفاوت نباشند

سنندج- ایرنا- امام جمعه اهل سنت قروه گفت: در شرایط کنونی که دشمن همه ابزارهای رسانه ای خود را به کار بسته تا با ایجاد ناامنی و اغتشاش، کشورمان را زمین گیر کند، مردم نباید نظاره گر باشند بلکه برای خنثی کردن توطئه استکبار جهانی، وارد عرصه شوند.

ماموستا ملاهاشم نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اغتشاشگران با دستاویز قرار دادن مرگ یک شهروند سقزی، قلب همه ملت ایران را با ایجاد ناامنی و بی نظمی اجتماعی و اخلاقی جریحه دار کرده اند.

وی با بیان اینکه این افراد مغرض گماشته رسانه های معاند هستند که نه تنها به اموال عمومی و کسب و کار مردم ضربه می زنند بلکه امنیت اخلاقی و اجتماعی را هم زیر سوال برده اند، افزود: آنها با دعوت مردم به بی حجابی و بی بند و باری، به دستورات اسلام بی احترامی و هتک حرمت می کنند چرا که نظام اسلامی مجری احکام دین مبین اسلام است.

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه به آتش کشیدن قرآن، مسجد و حمله به بانوان محجبه ارتباطی به اعتراض مردم به گرانی ها و وضعیت معیشت ندارد، یادآور شد: قاطبه مردم با این جریان همسو نیستند و معدود جوانان بی تجربه‌ای که در این اغتشاش به فرماندهی رسانه های دشمن به خیابان می آیند باید بدانند که امنیت اجتماعی را به سمت بی ثباتی می برند و ضربه اول نیز متوجه خود آنان است.

ماموستا نوری با بیان اینکه بالاترین ثروت و امکانات بدون وجود امنیت به درد هیچکس نمی خورد، تاکید کرد: مردم نباید نظاره گر تخریب اموال عمومی باشند چرا که جامعه ما به مثابه یک کشتی است که رخنه در هر قسمت آن منجر به غرق شدن تمامی سرنشینان آن خواهد شد.

وی به رافت دینی نیروهای نظامی و انتظامی و نیز مسوولان در برخورد با اغتشاشگران اشاره کرد و گفت: با وجود همه هجمه هایی که به این قشر شده، آنها با صبوری و متانت با جوانان و نوجوانان برخورد و گذشت کرده اند ولی وقتی امنیت عمومی به خطر بیفتد مردم و مسوولان هر دو در کنار هم دست توطئه گران را کوتاه خواهند کرد.

امام جمعه اهل سنت قروه با قدردانی از فراجا و دیگر نیروهای نظامی که با گذشتن از جان خود برای حفظ امنیت تلاش می کنند، اضافه کرد: همه مسوولان و نیروهای مسلح مسوولانه وارد میدان شده اند و در کنار آنها روحانیت و ماموستایان وظیفه دارند که میدان دار حوادث باشند و واقعیت را برای مردم بازگو کنند.

ماموستا نوری با تاکید بر اینکه بنا بر فرمایش پیامبر اکرم (ص) سکوت در برابر منکر جایز نیست، ادامه داد: نظام اسلامی برای امنیت خود هزاران شهید تقدیم کرده و کردستان زخم خورده تروریست هایی است که فرزندان این آب و خاک را شهید کرده اند و نباید در برابر ترویج منکرات توسط اغتشاشگران سکوت کرد تا حجاب از سر ناموس ما برداشته شود.

وی با بیان اینکه خواسته اغتشاگران کف خیابان، قانونی نیست و ارتباطی با وضعیت معیشت و گرانی ها ندارد، گفت: در اغتشاشات اخیر برخی رهبران اغتشاگران حتی در شهرهای کوچک از افراد متمول و قشر مرفه بودند که درد آنها فقر و نداری نبود و کسانی بودند که در سایه امنیت جمهوری اسلامی به رفاه رسیده و اکنون مزدور دشمن شده اند.

امام جمعه اهل سنت قروه از مردم خواست تا فرق خائن و خادم را بشناسند و با مقایسه خدمات جمهوری اسلامی و دشمنان نظام به آگاهی درباره این توطئه برسند.

طی چند روز گذشته در برخی از شهرهای استان کردستان از جمله سنندج، تجمعات عناصر آشوبگر و انجام اقدامات تخریبی بویژه مسدود کردن معابر و آتش زدن اموال عمومی، منجر به توقف فعالیت کسبه و بازاریان شده است و برخی مغازه‌داران برای مصون ماندن از تعرضات عناصر آشوبگر، روز گذشته /شنبه/ اقدام به بستن مغازه‌هایشان کردند.

ضد انقلاب که در استان کردستان به دنبال کشته سازی و سوء استفاده از مردم منطقه است روز گذشته یک راننده پراید که در حال عبور در میان آشوبگران در خیابان پاسداران سنندج بود را با شلیک گلوله کشت.

این اقدام ضد انقلاب قبلاً هم سابقه داشته است به طوری که در ابتدای نا آرامی های اخیر در کردستان، چهار نفر در شهرهای سقز، دیواندره و دهگلان توسط ضد انقلاب کشته شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha