زمین‌ها و املاک مازاد ادارات کرمانشاه باید در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه به وجود برخی زمین‌ها و املاک مازاد در اختیار ادارات استان اشاره کرد و گفت: باید این زمین‌ها و فضاهای راکد و بلااستفاده با اولویت کارمندان دستگاه مربوطه، در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده شود.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری‌مقدم» شنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سرسرای شهید قاسم سلیمانی استانداری با اعلام اینکه خوشبختانه در طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است، افزود: ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بوده اند که ۵۷ هزار نفر آن‌ها دارای شرایط اولیه تشخیص داده شده و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

وی اعلام کرد: سهمیه استان در چهار سال، ۱۲۰ هزار واحد است و هم اکنون ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان در حال ساخت است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: میزان پیشرفت پروژه های مسکن ملی باید بر اساس برنامه زمان بندی شده، در مراحل مختلف بررسی و کنترل شود.

امیری‌مقدم همچنین بر ضرورت اجرای طرح های مسکن ملی در بافت فرسوده تاکید کرد و گفت: برای تجاری‌سازی و اجرای پروژه های مسکن ملی در بافت‌های فرسوده شهری باید یک برنامه ریزی مناسب انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از دانشگاه‌ علوم پزشکی در زمینه نصب تابلو اجباری بودن دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان گفت: این تابلو باید به صورت مجزا و در مکان مناسبی در فضای مطب نصب شود تا هیچ بیماری را به بهانه نداشتن کارت خوان، مجبور به پرداخت پول نقد نکنند.

وی تاکید کرد: نصب کارتخوان در مطب ها به تعیین عادلانه مالیات برای پزشکان و افزایش منابع برای توسعه استان کمک می کند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش موضوع عدم وجود یک آمار دقیق از عشایر را یک معضل برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان دانست و گفت: فرمانداران مکلف هستند آمار دقیق عشایر ساکن در هر شهرستان را مشخص کنند و وجود این آمارهای دقیق برای برآورد اعتبارات برای آبرسانی، تامین آرد و توزیع هدفمند اعتبارات و تسهیلات بسیار ضروری است.

وی گفت: متاسفانه طی این سال‌ها به دلیل عدم وجود آمار دقیق، بخشی مهمی از اعتبارات و امکاناتی که دولت به این بخش اختصاص داده، نصیب افراد غیر عشایر شده اند.

گفتنی است در سطح استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری در قالب ۸۰ هزار جمعیت زندگی می کنند که در دوران دفاع مقدس تعداد ۵۲۰ شهید سرافراز را تقدیم کشور نموده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha