۱۳ برنامه فرهنگی همزمان با هفته وحدت در قشم برگزار می شود

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری ۱۳ عنوان برنامه فرهنگی، قرآنی، علمی و مولودی به مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت در این شهرستان مرزی خبر داد.

حجت الاسلام احمد غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری جشن ولادت رسول خوبی‌ ها حضرت محمد (ص) بعد از نماز عشاء شنبه شب شانزدهم مهر ۱۴۰۱ در مسجد اهل سنت قشم، برگزاری نشست هم اندیشی وحدت بعداز نماز ظهر در مسجد جامع شهر درگهان و برگزاری محفل انس با قرآن بعداز نماز مغرب در مسجد امام حسن شهر رمکان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده هفته وحدت در سطح شهرستان و جزیره قشم است.

وی ادامه داد: دیدار با خانواده معظم و معزز شهدای اهل سنت با حضور در منزل آنان در طول ایام هفته وحدت، برگزاری نشست علمی تخصصی جریان شناسی و عوامل تفرقه انگیز وحدت اسلامی و تجلیل از اساتید و علمای فعال در حوزه تقریت بعد از نماز مغرب و عشا یکشنبه شب هفدهم مهرماه در دانشگاه آزاد واحد قشم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته وحدت در سرزمین آب و آفتاب است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: برگزاری همایش میلاد پیامبر (ص) و تجلیل از نخبگان ساعت ۹ صبح روز دوشنبه هجدهم مهرماه در سالن همایش ارسلان بندر تاریخی لافت و برگزاری نشست علمی علمای شیعه و اهل سنت دانشگاه با موضوع راهکارهای وحدت اسلامی در جامعه با محوریت نقش اساتید و علما در مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان در ساعت ۲۰:۳۰ دوشنبه شب از دیگر برنامه های این هفته در شهرستان قشم به شمار می روند.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) ساعت ۲۰ سه شنبه شب نوزدهم مهرماه مقابل شهرداری قشم، برگزاری مسابقه فرهنگی وحدت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قشم، اطعام ۱۰۰ نیازمند شیعه و اهل سنت در شب میلاد رحمه للعالمین در سطح شهرستان قشم، ساخت کلیپ سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت و برگزاری جشن بزرگ میلاد پیامبر اعظم (ص) در مسجد النبی (ص) از دیگر برنامه های تمهید شده به مناسبت هفته وحدت در نگین خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده پروردگار است، ‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم (ص) بود.

روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق پیامدها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

منشأ این اقدام برپایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام (ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این ۲ روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم (ص) ابراز می دارند.

همه ساله در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد آخرین فرستاده خدا و به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی، هفته وحدت برگزار می شود تا مسلمان به جشن و سرور بپردازند.

این گام مثبت از طرف امام راحل در جهت تقویت و استحکام وحدت امت اسلامی و ارایه الگو و نمونه عملی برای ما مسلمانان بود که در تمام مسایل عمده اختلافی بیندیشند و راه های وحدت و اتفاق را جست و جو کنند نه اینکه بکوشند تا نقاط اختلاف را از لابه لای کتاب ها و از گذشته تاریخ متلاطم که حاوی برخوردها و تضادها است، بیرون بکشند و هر مساله جزیی را بزرگ نمایی کنند زیرا که این راه امت اسلامی را متفرق تر و در برابر دشمنان ناتوان تر می کند.

امام خمینی (ره) که از روز نخست پایه دعوت و نهضت خود را بر وحدت ملت ایران و امت اسلام بنا نهاد و همواره در پی یافتن راه های وحدت بود با این ابتکار به همگان درس داد تا ما از او تعلیم بگیریم.

جا دارد به بهانه هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، ویـژگی‌ های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha