۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۸
کد خبر: 84906282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انفجار یک کامیون روی پل کریمه/ واکنش معنادار مقام اوکراینی

تهران- ایرنا- کمیته ملی ضدتروریسم روسیه امروز شنبه از انفجار یک خودروی باری روی پل ریلی اتصال شبه جزیره کریمه به روسیه خبر داد. مشاور رییس جمهوری اوکراین نیز در توییتی با انتشار تصویری از اثار این انفجار نوشت: "کریمه، پل، نقطه آغاز." تمام اموال غیرقانونی‌ باید تخریب شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اسپوتنیک، از ساعات اولیه صبح امروز تردد و خدمات ریلی روی پل کریمه به عنوان تنها پل ارتباطی میان روسیه و شبه جزیره کریمه، محدود شده است.

بنابر این گزارش، حدود ساعت ۶ صبح امروز یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره «تامان» منفجر شد. این انفجار، آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود را منجر شد.

گزارش‌ها حاکی از  فروریختن بخشی از قسمت بزرگراهی این پل است.
علت این انفجار در دست بررسی است.

برخی رسانه‌های روسیه، انفجار خودروی بمب گذاری شده را عامل این حادثه اعلام کرده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز دقایقی پیش از تشکیل یک کمیسیون دولتی برای بررسی این حادثه به دستور ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه خبر داد.

در همین حال "میخایلو پودولیاک" مشاور رییس جمهوری اوکراین در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصویری از اثار این انفجار نوشت: "کریمه، پل، نقطه آغاز." تمام اموال غیرقانونی‌ باید تخریب شوند. تمام آنچه دزدیده شده باید به اوکراین بازگردانده شود. تمام مناطق گرفته شده توسط روسیه باید (از روس‌ها) خالی شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha