۲۰ مهر ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84909637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه چند نفر را در رابطه با انفجار پل کریمه دستگیر کرد

تهران- ایرنا- خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد روسیه ۸ نفر را در رابطه با انفجار پل کریمه که درگیری‌های نظامی بین مسکو و کی‌یف را به شدت افزایش داد، دستگیر کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اینترفاکس به نقل از سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ۵ تبعه روس و ۳ شهروند اوکراینی و ارمنی در رابطه با انفجار در پل کرچ در شبه جزیره کریمه دستگیر شدند.

این آژانس امنیتی فدراسیون روسیه همچنین گفت که اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین و کیریل بودانوف رییس آن مسئول سازماندهی انفجار اخیر هستند.

حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه گذشته یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه از سمت شبه جزیره تامان منفجر شد. این انفجار منجر به آتش سوزی هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود شد.

پل «کرچ» نماد الحاق کریمه به روسیه تلقی می‌شود که مسکو پس از ضمیمه کردن آن به خاک خود در سال ۲۰۱۴ شروع به احداثش کرد. اهمیت این پل از منظر نمادین و نیز لجستیکی سبب شده تا تحلیلگران این انفجار را یکی از تحولات سرنوشت‌ساز در مسیر درگیری های اوکراین بدانند زیرا از این پل بر روی تنگه کرچ، به ویژه برای انتقال تجهیزات نظامی ارتش روسیه استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha