فیروزی: توسعه اماکن ورزشی در مناطق محروم شتاب خواهد گرفت

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد با مشارکت خیرین و واقفین، توسعه اماکن ورزشی در مناطق محروم شتاب خواهد گرفت.

برنا فیروزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: اهتمام جدی در وزارت ورزش و جوانان به‌وجود آمده و امروز در صدد هستیم ضمن فرهنگ‌سازی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، موانع فعالیت خیرین در حوزه ورزش را از پیش‌رو برداشته و از کمک واقفین در این حوزه بهره ببریم.

وی با بیان این‌که «وقف ورزشی» مفهومی کم‌تر شناخته شده برای واقفین است، گفت: با این‌که همه اذعان دارند با گسترش ورزش همگانی در جامعه، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سلامت عمومی و شناسایی بیشتر استعدادهای ورزشی هستیم و در واقع، ورزش نقش پیشگیری‌کننده از بسیاری بزه‌ها و آسیب‌های اجتماعی، روحی و جسمی را دارد ولی هنوز فرهنگ وقف ورزشی در کشور چندان جا نیفتاده است.

فیروزی ضمن تاکید بر این‌که سرانه ورزش کشور در حال حاضر با استاندارها فاصله دارد و احدات و تکمیل بسیاری از پروژه‌ها به‌ویژه در مناطق محروم نیازمند مشارکت مردمی و کمک خیرین است، گفت: بسیاری از خیرین هنوز با اقدامات ارزنده‌ای که در حوزه ورزش می‌توان انجام داد، آشنا نیستند. به‌عنوان مثال بسیاری از خیرین علاقه دارند در حوزه آموزش، سلامت و درمان سرمایه‌گذاری کنند، حال آن‌که بخش قابل توجهی از بیماری‌ها ناشی از کم‌تحرکی بوده و سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش یعنی پیشگیری از بیماری و این به معنای جلوگیری از صرف هزینه‌های گزاف در حوزه سلامت است.

رئیس ستاد خیرین ورزش‌یار وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان سه زمینه فعالیت برای خیرین احصا کرده‌ایم و نیکوکاران می‌توانند در زمینه‌های مورد علاقه خود فعالیت کنند. زمینه اول توسعه اماکن ورزشی است، دوم استعدادیابی در مناطق محروم و سومین مورد، حمایت از ورزشکاران و تجهیز امکانات لازم جهت اعزام جوانان مستعد به تورنمنت‌های بین‌المللی است و خیرین می‌توانند با فعالیت و احسان در هریک از این زمینه‌ها به جوانان عزیز ایران اسلامی کمک کنند.

فیروزی تصریح کرد: سنت حسنه وقف ظرفیت بسیار خوبی در اختیار ورزش کشور قرار می‌دهد و معتقدم با روحیه احسان و خیرخواهی که در مردم کشورمان وجود دارد، می‌توانیم عدالت منطقه‌ای را در توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پدیدار کرده و از این طریق هم قهرمانان جدیدی را پرورش دهیم و هم با غنی کردن اوقات فراغت جوانان، نشاط و شادابی جامعه را تضمین کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: بنا بر فرمایش این امام بزرگوار، بنیان گذاشتن سنت‌های نیکو، پاداشی ابدی به همراه دارد که بعد از مرگ نیز برای انسان باقیست و وقف در حوزه ورزش مصداق بارز این سنت‌هاست.

وی همچنین با اشاره به آیه ۲۵۴ سوره بقره، بر اهمیت وقف در قرآن تاکید کرد و با توجه به اهمیت ورزش در توسعه سلامت و افزایش همبستگی اجتماعی، توسعه ورزش را در واقع توسعه عدالت اجتماعی دانست.

وی اعلام کرد: دبیرخانه ستاد خیرین وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد با خیرین و واقفین علاقه‌مند، ارتباط برقرار کرده و پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌های تدوین شده را در راستای همکاری متقابل و مشارکت نیکوکاران ارائه کند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha