لطف‌الله نسبی: نوشاد به سهمیه المپیک نزدیک است/ برابر حریف چینی فراتر از تصور بازی کرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی‌میز گفت: نوشاد عالمیان برای قطعی کردن سهمیه المپیکی باید حداقل در سه مسابقه دیگر شرکت کند. رقابت‌های تنیس روی میز گزینشی المپیک در کشورهای تایوان، آرژانتین، تایلند، چک و اسلوونی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش عربستان با حضور بزرگان پینگ‌پنگ دنیا از ۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر ریاض در کشور عربستان برگزار شد. نوشاد عالمیان یکی از نمایندگان کشورمان در این پیکارها دست به کار بزرگی زد و موفق شد پینگ‌پنگ باز چینی که در رنکینگ ۴ جهان بود را شکست دهد و همین موضوع سبب شد تا او در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس‌روی‌میز با صعودی ۱۷ پله‌ای در جایگاه ۵۱ دنیا قرار گرفت و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بالا برد.

جمیل لطف‌الله نسبی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد نوشاد عالمیان در مسابقات گرند اسمش عربستان، اظهار داشت: عملکردش فوق‌العاده و به نوعی فراتر از خودش بازی کرد. او الان از نظر روحی بسیار مسلط بود و توانست یکی از بازیکنان چینی را که دارای رنکینگ چهار دنیا بود، شکست دهد.

وی افزود: نوشاد برابر دیگر بازیکن چینی هم خیلی نزدیک بازی کرد و البته چند جا اشتباه بدی داشت و یک سرویس را خودش خراب کرد. او در همان گیم ۹ بر ۹ شد و اگر یکی از آن پوئن‌ها در می‌آمد ۱۰ بر ۸ جلو بود و اگر با دقت بیشتری بازی می‌کرد، می‌توانست به پیروزی برسد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: نباید از این بگذریم که حریف چینی در این شرایط سخت و بازی حساس دو «بک‌هند لوپ» خیلی خوب زد و و هر بازیکن دیگری بود جرات نمی‌کرد این کار را انجام دهد و خراب می‌کرد، اما حریف چینی زد و توانست بازی را در دست بگیرد. یک ست ۱۰ بر ۹ و ست دیگر ۱۱ بر ۱۰ عقب بودیم. این حریف چینی فراتر از نوشاد بازی کرد نه اینکه نوشاد بد بازی کرده باشد. سطح مسابقات عربستان خیلی بالا بود و همه بازیکنان خوب دنیا حضور داشتند تا بتوانند قبل از المپیک در چنین رقابت حساسی امتیاز کسب کنند.

لطف‌الله نسبی یادآور شد: چون اختلاف ساعتی با عربستان نداشتیم، نوشاد از لحاظ خواب و شرایط دیگر مشکلی نداشت و حتی توپ‌های آن قبلا استفاده می‌شد و مانند توپ‌های مسابقات ماکائو نبود که برای اولین بار با آن بازی کردیم. در ماکائو بازیکن باید در حین بازی حساب کتاب می‌کرد و فشار روحی و روانی زیادی رویش بود. وقتی حریف می‌بیند نمی‌تواند کاری کند و نتیجه بازی به نفعش نیست گاهی اوقت بازی را رها می‌کند. در ماکائو براساس گیم‌های برده و باخته حساب می‌شود و ابتدا مرحله گروهی و بعد حذفی بود اما در عربستان ابتدا بازی حذفی است که حساسیت خود را دارد و اگر بازیکن شکست خورد اوت می‌شود.

وی گفت: نوشاد در این مسابقات ۲۲۵ امتیاز گرفت که جایگزین کمترین امتیاز او می‌شود و در مجموع ۲۱۵ امتیاز به امتیازات او اضافه شد و از لحاظ رنکینگ المپیکی نیز ۴۴۱ امتیاز دارد و نفر هشتم است. اگر دو حریف جلوتر از او سهمیه بگیرند نفر هفتم این رنکینگ می‌شود و یک پله جلو می‌آید. اختلافش با کسانی که پشت سر او هستند، به ترتیب ۵۰، ۱۳۰ و ۱۵۰ امتیاز است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز یادآور شد: بازیکنان که در رنکینگ المپیکی پشت سر نوشاد هستند، این توانایی را ندارند تا اختلاف امتیازی را در مسابقات بعدی جبران کنند. نوشاد هم برای قطعی کردن سهمیه المپیکی باید حداقل در سه مسابقه شرکت کند. در حال حاضر قرار است رقابت‌های تنیس روی میز گزینشی المپیک در کشورهای تایوان، آرژانتین، تایلند، چک و اسلوونی برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha