ماهانه ۲۷۰ هزار مسافر از مرزهای آذربایجان‌غربی تردد کردند/ مرز رازی در رتبه اول

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رونق تردد مسافر در دوران پساکرونا به مرزهای این استان بازگشته است، گفت: در نیمه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر از این مرزها تردد کردند که نشان می‌دهد متوسط تردد ماهانه بیش از ۲۷۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیمان آرامون افزود: طبق این آمار، بیشترین تردد ثبت شده در سه مرز رازی، بازرگان و تمرچین پیرانشهر گزارش شده و رازی با افزون بر ۶۸۰ هزار تردد، بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: پس از پایانه رازی که در نقطه مقابل استان وان ترکیه قرار دارد، مرز بازرگان با ۵۲۷ هزار مسافر در رده دوم قرار داشته و مرز تمرچین با ۳۸۶ هزار تردد ثبت شده (هم مرز با اقلیم کردستان عراق) در رده سوم بیشترین تردد قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: بعد از آنها هم مرزهای سرو ارومیه و صنم بلاغی پلدشت قرار دارند که میزان تردد مجموع این ۲ مرز کمتر از ۱۰ هزار تردد ثبت شده، است.

آرامون گفت: با توجه به اتمام محدودیت‌های کرونایی، از ابتدای امسال شاهد رشد قابل توجه در ترددهای مرزی نسبت به نیمه نخست سال گذشته بودیم بطوریکه این رشد به ۴۱۷ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی با ۵ مرز مشترک با ترکیه، عراق و نخجوان، حدود یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور را در اختیار دارد.

این پایانه‌ها شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ترکیه، تمرچین در مرز شمال عراق و پلدشت در مرز نخجوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha