۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۸:۰۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84903541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: دستاوردهای نظام و انقلاب با کار جهادی برای مردم تبیین شود

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: جهاد امروز ما جهاد تبیین است و همه باید با کار جهادی، دستاوردهای نظام و انقلاب را برای مردم تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" دوشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان ملایر افزود: وقتی حکومت اسلامی تشکیل می‌شود، انسان شهد شیرین حکومت نبوی را می‌چشد و در پرتو حکومت اسلامی است که عظمت نظام اسلامی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر پیامبر اکرم(ص) حکومت اسلامی را تشکیل نمی‌داد، امروز از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، ادامه داد: امروز در نظامی زندگی می‌کنیم که دستاوردها و آثار برکات آن در طول ۴۳ سال از انقلاب بر همگان آشکار است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در حاکمیت نظام اسلامی فراز و نشیب‌هایی وجود دارد تاکید کرد: همه وظیفه داریم در شرایط کنونی پای فراز و نشیب‌های نظام اسلامی بایستیم.

حجت الاسلام برقراری رشد شتابان جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون نظامی و دفاعی، علمی، پزشکی و فناوری، نگاه مساوی به زنان و مردان در حوزه علم‌آموزی را از دستاوردهای انقلاب دانست و ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند مقابل عظمت و اقتدار حکومت اسلامی بایستند.

وی خاطرنشان کرد: همه معلمان، مسئولان و والدین نسبت به خانواده و فرزندان خود تکلیف دارند و نباید اجازه دهیم در ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر، از خانه‌هایمان سربازی برای دشمنان درست شود.

امام جمعه ملایر: دستاوردهای نظام و انقلاب با کار جهادی برای مردم تبیین شود

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان نیز جوان‌گرایی، روحیه انقلابی، جهادگری و نیروهای بومی را از جمله رویکردهای مهم در انتصابات استان برشمرد و بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد تغییرات مدیریتی در استان انجام شده و بیش از ۹۵ درصد مدیران منصوب شده، از نیروهای بومی است.

"مسلم مخفی" ضمن تقدیر از اقدام به موقع مجموعه شورای تامین، فرماندار ملایر و نیروهای نظامی و انتظامی در تامین امنیت این شهرستان، اظهار داشت: دشمن همواره از چند مقطع از اهرم‌هایی همچون جنگ تحمیلی، جنگ دیپلماتیک، انقلاب‌های مخملی و جنگ اقتصادی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کرده است.

وی ادامه داد: در حوادث و اتفاقات اخیر نیز دشمن با فضاسازی و اخبارهای دروغین، برای ضربه زدن به نظام وارد شده و نیاز داریم جهاد گسترده‌ای در این حوزه صورت گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری همدان با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مدارس و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در روایتگری دستاوردهای نظام و انقلاب، تاکید کرد: بخشداران در کنار مسائلی همچون تولید، اشتغال و مسائل اقتصادی، باید در مباحث فرهنگی، دینی و اعتقادی در روستاها را مد نظر قرار دهند.

مخفی در ادامه با اشاره به پرونده ارتقای تقسیمات کشوری در این استان، گفت: در این راستا پرونده ارتقای تقسیمات کشوری روستاهای حسین‌آباد ناظم و علی‌آباد دمق به شهر و ارتقای شهر ازندریان به بخش در دست انجام است.

وی درباره جابجایی بخشداران زند و جوکار با حکم استاندار همدان، بیان کرد: بخشداران این ۲ بخش عملکرد خوب و مثبتی داشتند که امیدواریم در مسئولیت جدید نیز منشا خیر و اثر برای توسعه و پیشرفت بخش‌های زند و جوکار باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز با اشاره به درجه‌بندی استان‌ها و شهرستان‌های کشور به سه طیف درجه یک، ۲ و سه از نظر تعداد موقوفات، املاک و دارایی‌ها و بقاع متبرکه، گفت: استان همدان در بین استان‌های کشور در درجه ۲ و ملایر در بین شهرستان‌های کشور در درجه یک از نظر تعداد موقوفات و املاک و دارایی‌های وقفی قرار دارند.

حجت الاسلام "رضا حاجی زین‌العابدینی" با بیان اینکه ملایر جزء ۱۰ شهرستان‌ برتر کشور در حوزه وقف است افزود: این شهرستان بیش از ۱۴۸ موقوفه دارای درآمد دارد که با توجه به تاریخ تحقق موقوفات، نیت واقفان بیشتر در زمینه‌های مذهبی، روضه‌خوانی، عزاداری، بهداشتی و آموزشی است.

به گفته وی نیازهای استان همدان با توجه به نیازهای روز جامعه احصا شده و واقفان می‌توانند در حوزه‌های مسکن و ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، پشتیبانی از دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و بهداشت و درمان گام بردارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به تعریف ویژه برنامه‌های این سازمان در طول سال، اظهار داشت: در این راستا طرح قرار دوازدهم در دستور کار قرار گرفت و تمام استان‌ها موظف هستند کمک‌ها، مساعدت‌ها و خدمات خود را دوازدهم هر ماه با نام مبارک حضرت ولی‌عصر(عج) ارائه دهند.

حجت الاسلام زین‌العابدینی اداره موقوفات و سنددار کردن اموال و دارایی موقوفات را از دیگر وظایف ذاتی این سازمان برشمرد و ادامه داد: بر اساس امضای تفاهم‌نامه با منابع طبیعی، طی یک سال و نیم گذشته بالغ بر چهار هزار هکتار از اراضی موقوفات در سطح استان همدان دارای سند مالکیت شدند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان همدان و شهرستان ملایر موقوفه‌ای که نیت آن مرتبط با مباحث قرآنی باشد، نداریم و باید با توجه به درخواست‌های فراوان در این حوزه، واقفان و خیران در این زمینه گام بردارند.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha