۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۴
کد خبر: 84903360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر شهید مدافع امنیت «مجتبی امیری» در گلزار شهدای قشم آرام گرفت

قشم - ایرنا - پیکر مطهر شهید مدافع امنیت «مجتبی امیری دوماری» عصر دوشنبه یازدهم مهر ۱۴۰۱ با مشایعت شماری از مسوولان عالی رتبه دولتی، نظامی و انتظامی استان هرمزگان و مردم شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان مرزی قشم، خانواده‌ شهدا و همرزمانش در گلزار شهدای امامزاده سید مظفر (ع) آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر این شهید والامقام و گرانقدر، ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه عصر دوشنبه از میدان شهید سلیمانی قشم به سمت امامزاده سید مظفر (ع) تشییع و سپس در میان حزن و اندوه مشایعت کنندگان بعد از اقامه نماز، انجام عزاداری سنتی و سخنرانی امام جمعه شهرستان قشم، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) و استاندار هرمزگان در ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه به خاک سپرده شد.

در آیین تشییع و تدفین پیکر این شهید سرافراز امنیت که با استقبال با شکوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت در جزیره قشم انجام شد، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار سرتیپ دوم پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام، سردار عبدالله لشکری جانشین فرمانده مرزبانی استان هرمزگان و خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم آل الله(ع) حضور داشتند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم، مرتضی فیروزی رییس دادگستری شهرستان قشم، امید مهدوی‌مجد دادستان عمومی و انقلاب قشم، افشار فتح‌ الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سرهنگ پاسدار حجت امیری‌کیا فرمانده سپاه قشم، محمد محمدحسینی فرماندار قشم، سرهنگ عبدالرحیم دهقان سرپرست انتظامی شهرستان ، سرهنگ صفر متاجی فرمانده پایگاه دریابانی ، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر قشم و جمعی از مدیران شورای اداری و تامین این شهرستان و مدیران اجرایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

در آغاز این آیین معنوی و حماسی، گروه رزم نوازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم به نواختن مارش عزا، سلام شهید، سرود جمهوری اسلامی و مارش مختارنامه پرداختند و یگان پیاده دژبان و تشریفات سپاه قشم پیکر پاک و نورانی این شهید مدافع  امنیت و غیرت را همراهی و تشییع کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم تشییع، با سردادن شعارهای «مرگ بر آشوب گر»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آمریکا» و مرگ بر رژیم صهیونیستی، اقدامات اغتشاشگران در جهت ایجاد نا امنی و فتنه انگیزی در کشور و جزیره قشم را محکوم کردند.

نواختن دمام و برپایی عزاداری سنتی، برپایی ایستگاه صلواتی، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهید و تشییع کنندگان آنان از سوی مردم شهید پرور قشم از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی بود.

حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیراق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های السلام علیک یا علی بن ابیطالب (ع)، السلام علیک یا فاطمه الزهرا (س)، لبیک یا حسین و یا اباعبدالله الحسین(ع) یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع و به خاکسپاری این شهید مدافع امنیت به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم باشکوه دیده می شد.

نوای آسمانی یا زهرا (س) و نوحه حسین شهید بی کفن، اینا شدن فداییه ناموس و ملت و وطن، شهدای امنیت نور هر دو عینن، شهدای امنیت زائر حسینن، به یادشون بی قراریم شبیه ابرا می باریم، مدیونشیم به خدا اگه که امنیت داریم، شهدای امنیت نور هر دو عینن، شهدای امنیت زائر حسینن، کاش برا ما دعا کنن که بنده خدا بشیم، مثله اونا با یا حسین زائر کربلا بشیم به همراه تلاوت زیارت عاشورا هنگام به خاکسپاری این شهید مدافع امنیت فضای گلزار شهدای امامزاده سید مظفر(ع) قشم را آسمانی و عطرآگین کرد.

بسیجی دلاور «مجتبی امیری دوماری» از مدافعان مردمی امنیت شهرستان قشم که بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر مسلح در شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ هدف اصابت گلوله قرار گرفته بود، شنبه شب نهم مهر ۱۴۰۱ پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به علت شدت جراحت وارده به فیض شهادت نائل شد.

این شهید مدافع امنیت از بسیجیان عضو بسیج هنرمندان این شهرستان و متولد سال ۱۳۶۷ و دارای یک فرزند ۶ ساله و یک دختر ۹ ماهه بود.

به گزارش ایرنا، اغتشاشگران عصر و شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با هدایت عوامل ضد انقلاب خارجی به دفتر امام جمعه این شهرستان و چند ساختمان دیگر حمله کردند و به اموال عمومی نیز آسیب رساندند.

این افراد همچنین با حمله به نیروهای مدافع امنیت و نیروهای فراجا موجب مجروح شدن شماری از آنها شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha