بانوان خیّر از مروجان وقف در استان اردبیل هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل گفت: سه قشر دانشمندان، سالمندان و زنان از پیشروان اوقاف در جامعه محسوب می‌شوند و در استان اردبیل بانوان خیّر در ترویج سنت خداپسندانه وقف، نقش قابل توجهی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی ستوده روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته وقف در نگارخانه ختایی مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: بانو صدرالحاجیه در شهرستان نمین با وقف یکهزار و ۱۰۰ رقبه، خانم پری نسا با وقف نزدیک به ۷۰۰ هکتار زمین و خانم ایزدی با وقف های دیگر از بانوان پیشگام در وقف در استان اردبیل هستند و در ترویج این سنت حسنه نقش بزرگی دارند.

وی کار اداره کل اوقاف و امور خیریه را اجرای امینانه نیات واقفان اعلام کرد و گفت: امروزه وقف در حوزه‌های مختلفی همچون ازدواج، حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، وقایع غیرمترقبه، سلامت، آزادی زندانیان، سیدالشهدا (ع)، مساجد، بیماری‌های صعب العلاج، فقرا، احداث ساختمان‌های عام‌المنفعه، تبلیغ و ترویج قرآن و کارهای فرهنگی شامل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل افزود: انسان‌ها در واقع با عمل به وقف، ثروت و سرمایه خود را قبل و بعد از مرگ مدیریت می‌کنند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در چهارچوب قانون، برای همکاری و حمایت از واقفان آماده است.

حجت الاسلام ستوده همچنین در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای وقف در حضور مسئولان در نگارخاته ختایی گفت: به مناسبت هفته وقف و در برخی مناسبت‌ها، برنامه‌های و غرفه‌هایی همچون ادعیه و مناجات خوانی، آرامش بهاری، ضیافت الهی، ترویج سبک زندگی اسلامی، همه واقف باشیم، اربعین، اقامه نماز جماعت، جشن ولایت و سوگواره‌هایی نظیر سوگواره یاس نبوی برگزار می‌شود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha