۸۵ تولیدکننده برای هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی گلستان اعلام آمادگی کردند
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‎المللی گلستان گفت: ۸۵ تولیدکننده در هجدهمین دوره نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی گلستان که ۱۲ تا ۱۵ مهرماه سالجاری در محل این نمایشگاه در گرگان دایر می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

مهرداد یزدی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: از این تعداد، ۶۱ تولیدکننده و صنعتگر در بخش ادوات و ماشین‌های کشاورزی و بقیه در بخش سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان و صنعتگران شرکت کننده در نمایشگاه گرگان از ۱۵ استان کشور شامل گلستان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، قم، مرکزی، البرز، آذربایجان شرقی، کردستان، آذربایجان غربی، قزوین، همدان، اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری هستند.

به گفته وی امسال مشارکت کنندگان در این رویداد در گروه‌های تخصصی در بخش‌های کشاورزی، ماشین‌ها، ادوات، نوآوری‌ها و سیستم‌های جدید آبیاری مطابق با راهبرد تبیین شده استان گلستان به معرض نمایش در فضای سرپوشیده و باز به مساحت یک هکتار گذاشته می‌شود.

یزدی اضافه کرد: مدیریت در مصرف نهاده‌ها، حفظ آب و خاک (بی‌خاک‌ورزی)، ارتقا سطح مبادلات کشور به منظور توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکت‌کنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان و واردکنندگان با مصرف‌کنندگان از جمله مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی در گلستان است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ مهر سال جاری به مدت چهار روز و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب در محل دایمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان دایر است.

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان در کیلومتر پنج جاده گرگان - آق‌قلا قرار دارد.

استان گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین‌های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه‌های روغنی می‌رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گلستان برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha