حوادث فوتی و جرحی در بیرجند افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل با ثبت ۱۵ فوتی و ۱۹۴ مصدوم در عملیات‌های مربوط به آتش‌نشانی مرکز استان افزایش ۴۵ درصدی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی بهترین روز پنجشنبه در دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و کارکنان سازمان آتش‌نشانی بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند که به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی انجام شد، افزود: طبق آمار احصا شده در سال ۱۴۰۰ فوتی‌های حوادث در بیرجند ۱۱ نفر بودند که امسال به ۱۵ نفر رسیده و تعداد مصدومان از ۱۳۳ نفر به ۱۹۴ نفر افزایش یافته است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ۴۱۲ حادثه حریق امدادرسانی شده که این آمار در سال قبل ۴۰۸ مورد بوده است.

شهردار بیرجند اظهار داشت: از هزار و ۱۹۵ حریق ثبت شده در سال گذشته ۱۳۸ مورد مربوط به خارج از محدوده خدماتی بوده که نشانگر اهمیت آتش‌نشانی مرکز استان است.

وی افزود: از ۲۲ هزار تماس تلفنی با آتش‌نشانی در سال جاری ۶ هزار تماس واقعی بوده که رهایی از این معضل نیازمند فرهنگ‌سازی است.

بهترین گفت: طبق آمار میانگین زمان حضور آتش‌نشانان به محل حادثه در سال گذشته ۳.۷ دقیقه بوده که امسال به ۳.۶ دقیقه رسیده و نسبت به میانگین کشوری از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی یادآور شد: در حوزه پیشگیری ۶۵ بازدید از ساختمان‌های ادارات، ۹۷۰ مورد مشاوره، ۹۱۰ بازدید ساختمانی، هزار و ۳۲۸ بررسی نقشه و ۱۶۰ علت‌یابی حوادث در سال جاری تاکنون صورت گرفته است.

شهردار بیرجند گفت: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش آتش‌نشانی مرکز استان است و در سال‌های گذشته با بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروها نیروی جدید استخدام نشده که نیازمند نگاه ویژه در جذب نیرو است.

وی تجهیز ایستگاه‌های تازه تاسیس، کمبود خودروی عملیاتی، قدمت ناوگان و بالابر ۳۲ متری را از دیگر نیازهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند عنوان کرد.

بهترین از تجهیز آتش‌نشانی بیرجند به تجهیزات غواصی و شیمیایی نیز خبر داد و گفت: خرید خودروی ۸.۵ تن و افزایش ۳۰ درصدی اعتبارات آتش‌نشانی از مهمترین اقدامات در کنار درخواست استخدام ۱۵ نیروی جدید بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha