پیکر شهید دفاع مقدس در بجنورد تشییع شد

بجنورد- ایرنا- پیکر پاک شهید «محمد مهاجر» امروز (پنجشنبه) از مسجد انقلاب به سمت میدان مرکزی شهر بجنورد تشییع و در روستای "ازون بیجه" زادگاه این شهید خاکسپاری شد.

به گزارش ایرنا، پیکر شهید «محمد مهاجر» روز گذشته با شکوه خاصی و با حضور پرشور مردم ولایتمدار بجنورد در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه وارد میدان آزادگان بجنورد شد و از این میدان تا مسجد انقلاب با حضور مردم و مسوولان استانی تشییع شد.

همچنین آیین وداع با این شهید چهارشنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

 مردم خراسان شمالی امروز پنجشنبه نیز از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح در مسجد انقلاب گرد هم آمدند و پیکر شهید محمد مهاجر را تا میدان کارگر تشییع کردند

این آیین با حضور شماری از مسوولان استان، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم ولایتدار خراسان شمالی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی جاجرمی مسوول نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد بر پیکر مطهر شهید تازه شناسایی شده نماز خواند و پیکر این شهید دفاع مقدس با آمبولانس به روستای "ازون بیجه" بجنورد منتقل و خاکسپاری شد.

پیکر شهید دفاع مقدس در بجنورد تشییع شد

شهید محمد مهاجر ۳۹ سال پیش و در زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت همراه پدرش به جبهه رفت اما هیچ وقت پیکرش بازنگشت و شهید تازه تفحص شده در هشتم اسفند ماه سال ۶۲ و در منطقه عملیاتی خیبر-مجنون به شهادت رسیده است.   

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات مختلف حضور داشتند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha