۷ مهر ۱۴۰۱، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84899310
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۶ کیلومتر از راه های مرزی خراسان شمالی آسفالت شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۲۶ کیلومتر از راه های شهرستان مرزی رازوجرگلان در یکسال عملکرد دولت سیزدهم با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شد.

محمد مشتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان راه های روستایی، ۹ کیومتر مربوط به آسفالت روستاهای "اشرفدره"، "گرکز" تا "دویدوخ"، "تازه قلعه" تا "دربند" و هفت کیلومتر نیز مربوط محور "باغلق" تا جرگلان است.

وی افزود: ۱۰ کیلومتر دیگر نیز مربوط به محور روستاهای "سوخسوهاشم" تا "راستقان" است.

مشتری با اشاره به ایمن سازی چهار نقطه حادثه خیز در رازوجرگلان گفت: از این چهار نقطه ایمن شده، ۲ نقطه در "تنگه ترکمن" یک نقطه در نزدیکی روستای "کاریز" و یک نقطه نیز قبل از روستای "گوی نیک" است.

سرپرست اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی یادآور شد: خط کشی، شیارهای لرزاننده عرضی و طولی محور با اولویت نقاط پر خطر و برطرف کردن معایب و بازسازی حفاظ ها و اصلاح سه راهی جرگلان از دیگر اقدامات در حال انجام این شهرستان مرزی است.

مشتری با اشاره به ساخت پل برای تسهیل رفت و آمد اهالی مرزنشین، گفت: در سالجاری ۲۶ میلیارد ریال برای تعمیرات و دیوار ساحلی پل شهر یکه سعود در بخش جرگلان هزینه شد.

وی اضافه کرد: اینک نیز روند ساخت پل بخش غلامان با ۱۵ میلیارد ریال و پل یوقان برج با ۲۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

برخورداری راه های روستایی کشور ۹۲.۷ درصد است که این میزان برخورداری از راه های روستایی مناسب استان ۸۳ درصد و در شهرستان رازوجرگلان ۷۳ درصد است.

 شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن  استان در این شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha