۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84898314
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: تحریم‌های اروپا علیه روسیه نتیجه معکوس داشته است

تهران – ایرنا –نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه ضمن انتقاد شدید از تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه روسیه که به گفته وی باعث افزایش قیمت انرژی شده، اعلام کرد که این تحریم ها، نتیجه معکوس داشته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  ویکتور اوربان در پارلمان مجارستان گفت که بوداپست باید برای یک جنگ طولانی در کشور اوکراین آماده شود.

اوربان با اشاره به پیروزی راستگرایان افراطی در انتخابات پارلمانی ایتالیا، گفت که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نتیجه معکوس داشته است و تعجبی ندارد که دولت های اروپایی رو به سرنگونی هستند.

به تازگی، پیتر سییارتو وزیر امورخارجه مجارستان با انتقاد شدید از تحریم های غرب علیه مسکو گفت که تحریم های ضد روسی به شدت بر اروپا لطمه وارد کرده و موجب شده است تا تورم و بهای انرژی در اروپا سر به فلک کشد.

از زمان تصویب بسته‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه، مجارستان همواره بر نبود جایگزین مناسب برای گاز روسیه تاکید کرده و در این راستا با توجه به وابستگی بالای این کشور به گاز روسیه از این اتحادیه مجوز ادامه واردات از روسیه را دریافت کرده‌ است.

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن، صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود.

این تحریم‌ها با افزایش بهای سوخت به افزایش تورم در این کشورها منجر شده، ضمن اینکه اروپا را به شدت در مورد تامین انرژی در فصل سرد پیشرو نگران کرده است.

تحریم های غرب علیه مسکو به علت جنگ روسیه در اوکراین موجب بحران انرژی در اتحادیه اروپا شده و بسیاری از صنایع در کشورهای اروپایی را با خطر ورشکستگی به علت ناتوانی در پرداخت هزینه های بالای انرژی مواجه ساخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha