ساخت سالانه یک میلیون واحد با اجرای قانون جهش تولید مسکن میسر می‌شود

شیراز- ایرنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون جهش تولید مسکن که همه مولفه ها برای ساخت مسکن در آن پیش بینی شده را به طور کامل و دقیق اجرا کنیم می توانیم سالانه یک میلیون مسکن در کشور بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا رضایی کوچی، دوشنبه در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شیراز افزود: اجرای قانون جهش تولید مسکن (مصوب مردادماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی) یعنی همه وزارتخانه‌ها و دستگاه ها به وظایف و تعهدات خود در این زمینه عمل کنند و مواردی همچون بحث مالیات بر خانه های خالی حل و فصل شود.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس ادامه داد: عملیاتی شدن و تحقق شعار دولت مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی مستلزم این است که همه اجزای دولت این موضوع را کاملا قبول داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.
او اظهار داشت: باید با انجام برخی اقدامات از جمله واگذاری زمین به انبوه سازان و استفاده از ظرفیت و توان آنها و همچنین تفویض و واگذاری برخی از اختیارات شورای عالی شهرسازی به استانداران در این مسیر سریع تر گام برداریم.
رضایی کوچی گفت: در حالی که بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در روستاها باید اجرا شود، زمین را در روستاها آنقدر گران و پیچیده کرده‌ایم که روستایی به جای اینکه در روستا بماند و هزینه کند ترجیح می دهد آن هزینه را صرف ساخت مسکن در شهر کند و به این ترتیب هم به مهاجرت روستائیان دامن زده ایم و هم به گسترش حاشیه نشینی در شهرها کمک کرده ایم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه باید هرچه می توان ساخت مسکن را به بافت فرسوده شهرها سوق داد افزود: طبق برنامه ششم باید سالانه ۱۰ درصد بافت فرسوده را احیا کنیم و از مساحت آنها بکاهیم اما چنین نشده و ترجیح داده ایم ساخت مسکن را در حاشیه شهرها توسعه دهیم.

۱۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن در فارس اجرا می شود
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهم استان فارس است که این عدد ۱۰ درصد کل مسکن پیش بینی شده برای کشور را شامل می شود.
محمود رضا طالبان افزود: هم اینک از ۱۵۰ هزار واحد مذکور تاکنون در ۱۲ هزار واحد فنداسیون یا پی ساختمان انجام شده که این میزان معادل چند استانی است که به عنوان استان های نخست در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از آنها یاد می شود.
وی ادامه داد: از این ۱۵۰ هزار واحد ۷۵ هزار واحد مربوط به شهر شیراز است که امروز و پس از گذشت ۶ ماه تلاش، تکلیف زمین‌ در این شهر مشخص می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha