اربعین فرصتی بی‌نظیر از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگ‌سازی ایجاد کرده است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اربعین حسینی فرصتی بی‌نظیر برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگ‌سازی ایجاد کرده و هنرمندان استان کرمانشاه مشتاقانه در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی اصغر امیرنیا» روز پنجشنبه در بازدید از برنامه‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و مرز خسروی افزود: نقش آفرینی نهادهای فرهنگی در مناسبت‌ها و تجمعات مردمی یکی از نکات مهم در جهت توسعه فرهنگی و ایجاد ارتباط موثر با مخاطب است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی در کنار توجه به بومی‌سازی و مردمی سازی فعالیت‌ها، به دنبال عینیت بخشیدن به آن است.

دبیر ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موکب فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ایام اربعین با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی هنری از جمله کرسی تلاوت قرآن، تعزیه، نمایش خیابانی، ایستگاه صلواتی، گروه موسیقی آیینی و نمایشگاه عکس به زوار گرانقدر خدمات ارایه کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش های جانبی برنامه هایی همچون تولید محتوا فضای مجازی، حمایت از مسابقه اپلیکیشن بازی پیربابا (مسابقه موکب داری)، حمایت از تولید نواهنگ، حمایت از تیم مستندسازی پیاده روی اربعین نیز در دستور کار بوده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای بازگشایی مرز رسمی خسروی در ۲۳ مرداد ماه امسال تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار نفر از این گذرگاه رسمی عازم عتبات عالیات در کشور عراق شده اند.

همچنین تاکنون ۱۰۰ هزار نفر از گذرگاه رسمی خسروی به کشور بازگشته اند که آمادگی کامل برای ورود و خروج زائران از این مرز رسمی وجود دارد.

امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است، این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha