۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84887870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتظار از بیرجند خدمات در تراز استان است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند در پایان یازدهمین سفر شهرستانی استاندار گفت: این شهرستان به عنوان مرکز استان، پیشانی خراسان جنوبی است و انتظار از بیرجند خدمات در تراز استان بوده که باید محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فاضلی فرد عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند که در فرمانداری برگزار شد، افزود: در حوزه‌های مختلف عقب‌ماندگی داریم و از جمله در حوزه ورزش سرانه ما یک دهم سرانه کشور است که وضعیت مطلوبی نیست.

وی گفت: درخصوص فضای آموزشی با اینکه استان فرهنگی هستیم اما سرانه آموزشی ما در استان ۶.۵ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز و در مرکز استان ۴.۵ متر مربع است، در شهر بیرجند ۴۹ آموزشگاه دونوبت داریم که وضعیت مناسبی نیست.

فرماندار بیرجند افزود: این شرایط در مرکز استان است زیرا توجهی که باید به بیرجند باشد در گذشته کمتر رقم خورده در حالی که اگر زیرساخت و امکاناتی در مرکز استان فراهم می‎‌شود، بهره‌بردار آن مردم استان هستند.

وی تفویض اختیارات به مدیران شهرستان‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید ادارات شهرستان حیاط خلوت ادارات کل باشد.

فاضلی فرد گفت: بیرجند قبل از اینکه مرکز شهرستان باشد، مرکز استان است لذا مدیران کل در فعالیت اجرایی باید در شهرستان با فرمانداری هماهنگی داشته باشند و اینگونه نشود که در بیرجند ۱۰۰ نفر تصمیم‌گیر و یک نفر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در هشت ماه گذشته و در خلال سفرهای موردی و سرزده استاندار ۲۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان جدا از اعتبارات سنواتی به شهرستان اختصاص یافته که کمک به استخر شنا، زیرساخت خوابگاهی دانشگاه بیرجند، سالن مدیریت بحران، زیرساخت گردشگری، ورودی بیرجند، زندان بیرجند، احداث مسجد امام حسن عسکری (ع)، تکمیل مسجد حضرت رقیه (س)، مسجد امام سجاد (ع)، خانه مطبوعات، بهسازی مسجد چهار درخت و زینبیه آزادگان بیرجند از مهمترین آن بوده است.

فرماندار بیرجند گفت: اقدامات دولت سیزدهم یک شاهکار در یک سال اخیر بوده به این لحاظ که بخشی از تلاش دولت صرف اصلاح امور نامناسب دولت قبل بود که با فضل الهی بر این مشکلات فائق آمد و اقدامات انجام شده هم قابل قیاس نیست.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: نماینده نه اعتبارات روستایی در اختیار دارد و نه اختیارات ریالی، پس نماینده حلقه واسطی میان مردم و مسوولان است.

حسین خسروی اسفزار افزود: مطالبات و خواسته‌ها حق مردم است اما باید امکانات دولت هم در نظر گرفته شود یک سری پروژه‌هایی که ۱۰سال از آن گذشته مثل آب رسانی خوزستان که تامین اعتبار نشده بود در ۸ ماه تامین و ساخته و از طرفی وقت زیادی صرف بدهی‌های گذشته شد.

وی یادآور شد: یکی از شعارهای دولت آقای رییسی صادق الوعد بودن است که باید برای پروژه‌ها زمان اتمام پروژه اعلام شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به شهرستان بیرجند توجه ویژه شود و از نظر بعد سیاسی اینجا مرکز استان و برای همه قابل قبول است اما باید به لوازم مرکز استان پایبند باشیم.

وی ادامه داد: به لحاظ فرهنگی ۴۰ هزار دانشجو و به لحاظ جغرافیایی مسیر چندین استان که نیازمند توجه ویژه است و از نظر مهاجر پذیری حدود ۱۱ هزار افغانی در بیرجند زندگی می‌کنند که همه محترمند اما شاخص‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

خسروی گفت: در بخش مرکزی با ۵۲ هزار نفر جمعیت‌ و ۳۰۰ روستا خدمات رسانی مشکل است که باید پیگیری شود و توجه به بافت‌های قدیمی شهرستان بیرجند مثل رحیم آباد مهم است زیرا ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مشکل بیمارستان تامین اجتماعی همچنان پابرجا است و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی داریم در حالی که بیمارستان شهید رحیمی همچون یک کلینیک است.

نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی گفت: کمبود سرانه آموزشی در مرکز استان و شمال شهر، استفاده از شهدای باقریه به عنوان مرکز فرهنگی مستقل، برنامه ریزی برای استفاده از ورزشگاه غدیر از خواسته‌های مردم است که باید محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به پادگان، ایجاد نواحی آموزش و پرورش برای خدمت رسانی به شمال شهر، مشکل پروازها، تلاش برای سرمایه گذاری بخش دولتی و تلاش برای تامین زیرساخت‌ها، بیمارستان جایگزین امام رضا (ع) با توجه به ترافیک موجود در خیابان طالقانی و تأمین حداقل زیرساخت‌های ورزشی از نیازهای اصلی مرکز استان است.

خسروی توزیع تجهیزات براساس سرانه‌ها، افزایش اعتبارات دهیاری‌ها، آسفالت ۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی و خط لوله تامین انرژی را از دیگر مطالبات مردمی بیان کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم گفت: با وجود فتنه، دشمنی و کینه استکبار جهانی امروز جایگاه انقلاب اسلامی، اسلام و مکتب حسینی و آثار و برکات آن در جهان مشهود است و ‌رسالت ما را سنگین می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی زمینه‌سازی حکومت حضرت حجت (عج) است و دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی در مدت یک سال ضمن رنج و ‌سختی‌ها و تحمل بسیاری از مسایل به خصوص در عرصه اقتصادی اما در مسیر انقلاب و بازگشت به ارزش‌ها تلاش زیادی کرده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات‌شان در دیدار با دولتمردان به صورت خاص تاکید کردند که دولت در مسیر ارزش‌های اسلام ناب گام‌های موثری برداشته و باید با اتحاد و همدلی در این مسیر کمک شود تا شاهد توفیق روزافزون باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امیدواریم نشان دهیم که اسلام ضمن اینکه منشا اصلی معنویت است می‌تواند جامعه را به خوبی مدیریت و در جهت حفظ کمال اسلامی و در مقابل مستکبران با قامت استوار گام‌های موثری بردارد.

یازدهمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور جواد قناعت در گلزار شهدای روستای خراشاد بیرجند آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از روستای جهانی خراشاد بازدید کرد و حضور در کارگاه‌های توبافی و آشنایی با نحوه فعالیت بانوان روستا در این کارگاه‌ها از برنامه‌های این بازدید بود.

توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد پارک مجهز به آلاچیق‌های مناسب برای استقرار و رفع خستگی گردشگران و مسافران از جمله نیازمندی‌های این روستای جهانی صنایع دستی است که در این بازدید مطرح شد و قول مساعد استاندار برای تامین اعتبار مورد نیاز را به همراه داشت.

قناعت از بازارچه عرضه محصولات تولیدی روستای خراشاد نیز بازدید کرد. این بازارچه در قالب ۱۵ غرفه، اغلب روزهای جمعه برای عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی اهالی منطقه فعال است و مسافران و گردشگران زیادی برای خرید محصولات عرضه شده در این بازارچه به خراشاد سفر می‌کنند.

افتتاح طرح کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی مهرشهر، کتابخانه حاجی‌آباد، سایت صنوف آلاینده، مسیر دسترسی چهکند به بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند، دیدار با خانواده شهید و شرکت در شورای اداری شهرستان بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان بود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha