۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84887853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌آهن بیرجند - یونسی به‌زودی اجرایی می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر و با انعقاد تفاهم‌نامه صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل برای تامین مالی راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی این پروژه مهم و زیرساختی استان به‌زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند که در پایان یازدهمین سفر شهرستانی استاندار در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: اجرای ۱۸۱ کیلومتر از این راه‌آهن در استان خراسان جنوبی واقع شده که ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و ۲۰ درصد توسط پیمانکار، ۱۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی و ۷۰ درصد از طریق کنسرسیوم بانکی تامین خواهد شد.

وی گفت: با پیگیری‌های مستمر در یک سال اخیر، مقرر شد بانک رفاه به همراه پنج بانک دیگر با تضمین سازمان برنامه و بودجه برای سرمایه‌گذاری در این پروژه از صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت کنند و امیدواریم به‌زودی شاهد انعقاد قرارداد صندوق توسعه ملی و بانک رفاه برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن بیرجند - یونسی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی انتقال کامل پادگان ۰۴ را نیز از دغدغه‌های مردم عنوان کرد و افزود: با تفاهم بین شهرداری، شورای شهر و ارتش و نیز مساعدت سازمان ملی زمین و مسکن، در آینده نزدیک شاهد جابه‌جایی پادگان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: براساس این تفاهم، ارتش زمین پادگان را به شورا می‌دهد، سازمان ملی زمین و مسکن، زمینی را در استان یا خارج استان به مجموعه ارتش می‌دهد و مجموعه ما هم برای ارتش، زمینی را تامین خواهد کرد که در مجموع تفاهم‌نامه چهارجانبه است.

قناعت گفت: درباره مسایل مربوط به زمین‌های پادگان ۰۴، ارتش، شهرداری و شورای شهر همراهی خوبی داشتند و باید به این توافق پایبند باشیم تا ثمراتش به مردم برسد.

وی افزود: همیشه در بیانات رهبر معظم انقلاب بر ایجاد و گسترش امید در جامعه تاکید شده و کارها و برنامه‌ها باید به این سمت و سو هدایت شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر کسی در تریبون رسمی و غیر رسمی حرفی بزند که موجب ناامیدی مردم باشد و هر کار، اقدام و حرفی که باعث یاس‌آفرینی در جامعه شود، این مسیر اشتباه است و حساب آن از نقد درست و منطقی جداست.

وی گفت: برخی افراد معتقدند که سفرهای استانی رئیس‌ جمهور و وزرا و سفرهای شهرستانی استانداران پوپولیستی و عوام‌فریبانه است، پاسخ ما این است که این سفرها کارشناسانه و منطقی بوده و دولت سیزدهم از جنس مردم است لذا به دنبال این است که حلال مشکلات مردم باشد.

قناعت تصریح کرد: در بین مردم قرار گرفتن به دور از عوام‌فریبی است و مردم این موضوع را به‌خوبی درک کرده‌اند، زیرا برخی مردم روستایی هنوز حضور بخشدار را هم درک نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید با یکپارچگی و وحدت رویه به دنبال منافع استان باشیم افزود: جهاد تبیین نیز بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته لذا این موضوع باید در دستور کار همه مدیران باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در اوج موفقیت، توسعه و پیشرفت قرار دارد گفت: زمانی اگر می‌گفتند جمهوری اسلامی می‌خواهد زیر دریایی یا موشک بسازد با تمسخر روبه‌رو می‌شدیم و کسی جرات گفتن نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی این موفقیت‌ها حاصل شده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که کشورهای غربی به بن بست رسیدند و به جان یکدیگر افتادند اما رسانه‌های آنها ناامیدی را بین مردم ایران پمپاژ می‌کنند لذا باید موفقیت‌های دولت و نظام اسلامی را برای مردم به‌طور مستمر تبیین کنیم.

قناعت گفت: در بحث جهاد تبیین دروغ‌ها و جنگ روانی دشمن باید افشا شود، نه اینکه مشکل نداریم اما به مراتب مشکلات ما از بسیاری کشورها کمتر است و دشمنان با استفاده از جنگ روانی و رسانه‌ای به دنبال این هستند که مشکلات جامعه را پررنگ کرده و ناامیدی را در جامعه تزریق کنند.

وی افزود: اینکه رئیس جمهور و مسئولان ارشد کشور به طور مستمر و در رویداهای مختلف از جمله جراحی اقتصادی در بین مردم حضور دارند، نشان از پیوند بین ملت و دولت است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت گذشته درد و مشکلات مردم روی کاغذ مورد بررسی قرار می‌گرفت اما در دولت مردمی آیت الله رئیسی، مسئولان مشکلات را به‌صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهند که این اقدام ارزشی نقش تاثیرگذاری در سرعت‌بخشی به توسعه کشور دارد.

وی تصریح کرد: امروز تلفیق خوبی بین بحث‌های علمی با بررسی میدانی می‌شود که مدیران فقط پشت میز مدیریت نمی‌کنند و بارقه‌های امید در میان مردم ایجاد شده است.

قناعت گفت: در شرایطی که دشمنان مدعی هستند نظام و انقلاب اسلامی به بن بست رسیده، هر روز شاهد کارهای جدید و جهشی در کشور و استان هستیم و با این اقدامات، اعتماد عمومی به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی به سبد نظام برگشته است.

وی افزود: باید به سمتی برویم که خدمات و اقدامات ما باعث اقناع عمومی شود و خراسان جنوبی به خاطر کم‌لطفی‌هایی که در گذشته شده عقب مانده و در دوره‌ای که دوره کار و تلاش است باید بهترین استفاده را از این فرصت ببریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز برخی استان‌ها به توسعه فکر می‌کنند در حالی که ما در استان زیرساخت‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور کل کشور را یکپارچه و واحد می‌بیند اما نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی دارد و در سفر استانی نیز در تخصیص اعتبارات به‌ویژه در قالب متمم سفر توجه ویژه‌ای شد و با توجه خاص رئیس جمهور شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و زیرساختی جدید و مهم در استان هستیم.

قناعت به بازدیدهای امروز از زیرساخت‌ها، طرح‌های عمرانی و ظرفیت‌های مرکز استان اشاره کرد و افزود: بازدیدهایی از پروژه‌های شهرستان بیرجند انجام شده بود و امروز از مجتمع کشت و صنعت هلال بازدید کردیم که درخواست‌هایی در حوزه انشعابات و تسهیلات و اجرای سیستم‌های آبیاری وجود داشت و تاکنون کمترین حمایت از سرمایه‌گذار صورت گرفته است.

وی گفت: مقرر شد نشستی با حضور فرماندار بیرجند، سرمایه‌گذار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر فنی استانداری برگزار شود تا مشکلات و درخواست‌های سرمایه‌گذار این مجتمع مورد بررسی قرار گیرد، درخصوص کمک فنی جهاد کشاورزی هم جلسه‌ای برگزار و حداکثر مساعدت برای درخواست‌های سرمایه‌گذار انجام خواهد شد. 

قناعت با اشاره به بازدید از روستای جهانی خراشاد افزود: این روستا در زمینه بازارچه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت خوبی دارد و برای تکمیل بازارچه صنایع دستی یک میلیارد تومان و برای اجرای طرح‌ هادی روستا یک میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی گفت: برای تکمیل کتابخانه‌های امیرآباد و حاجی‌آباد نیز یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهیم داد و یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح هادی روستای حاجی‌آباد منظور شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیرجند را به عنوان مرکز استان باید ویژه ببینیم گفت: سه میلیارد تومان برای زیرساخت عمران شهری اختصاص می‌دهیم تا زیرساخت‌های این شهر ارتقا یابد.

وی افزود: در رابطه با تکمیل پایگاه امداد و نجات میاباد ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص می‌یابد و برای تکمیل سالن ورزشی در مهرشهر بیرجند هم سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ابتدای امسال ابلاغ شده که در بازدید امروز ۲ میلیارد تومان اختصاص خواهیم داد و تخصیص اعتبار از دور دوم سفر رئیس جمهور نیز پیگیری می‌شود.

قناعت بیان کرد: درخصوص زورخانه شمال شهر از متمم سفر اول رئیس جمهور مبلغی را اختصاص خواهیم داد و ‌بقیه در سفر دوم انجام خواهد شد همچنین در رابطه با پل امیرآباد یک سوم اعتبارات از بنیاد مسکن، یک سوم سفر دوم و یک سوم مدیریت بحران انجام خواهد شد.

وی گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده بیرجند هم در سفر دوم رئیس جمهور مصوبه خواهیم گرفت تا رقم قابل توجهی در این زمینه جذب شود.

یازدهمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور جواد قناعت در گلزار شهدای روستای خراشاد بیرجند آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از روستای جهانی خراشاد بازدید کرد و حضور در کارگاه‌های توبافی و آشنایی با نحوه فعالیت بانوان روستا در این کارگاه‌ها از برنامه‌های این بازدید بود.

توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد پارک مجهز به آلاچیق‌های مناسب برای استقرار و رفع خستگی گردشگران و مسافران از جمله نیازمندی‌های این روستای جهانی صنایع دستی است که در این بازدید مطرح شد و قول مساعد استاندار برای تامین اعتبار مورد نیاز را به همراه داشت.

قناعت از بازارچه عرضه محصولات تولیدی روستای خراشاد نیز بازدید کرد. این بازارچه در قالب ۱۵ غرفه، اغلب روزهای جمعه برای عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی اهالی منطقه فعال است و مسافران و گردشگران زیادی برای خرید محصولات عرضه شده در این بازارچه به خراشاد سفر می‌کنند.

افتتاح طرح کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی مهرشهر، کتابخانه حاجی‌آباد، سایت صنوف آلاینده، مسیر دسترسی چهکند به بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند، دیدار با خانواده شهید و شرکت در شورای اداری شهرستان بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان بود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha