گلخانه‌ سبزی و صیفی در شهرستان بیرجند افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - گلخانه‌ سبزی و صیفی با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت بجد شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین بهره‌برداری از این پروژه روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این آیین گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع با زیربنای ۹ هزار متر مربع برای کشت خامی، سبزی و صیفی احداث شده است.

مهدی جعفری افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث این گلخانه سرمایه‌گذاری شده و بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در کشاورزی پایلوت، کشاورز از اراضی کشاورزی نباید فاصله زیادی داشته باشد لذا در جوار این گلخانه واحد مسکونی نیز احداث شده است تا دسترسی کارگران به مجموعه راحت باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: حضور و سکونت کشاورز و کارگر در جوار باغ یا گلخانه سبب افزایش بهره‌وری، جلوگیری از آفات و رسیدگی بیشتر به مجموعه می‌شود.

وی بیان کرد: یک واحد استخر به مساحت هزار و ۲۵۰ متر مربع نیز در جوار گلخانه احداث شده که یک سوم آب مورد نیاز گلخانه از این طریق و آب بارندگی تامین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود در شهرستان بیرجند از مجتمع کشت و صنعت هلال در دشت بجد بازدید کرد.

یازدهمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور جواد قناعت در گلزار شهدای روستای خراشاد بیرجند آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی از روستای جهانی خراشاد بازدید کرد و حضور در کارگاه‌های توبافی و آشنایی با نحوه فعالیت بانوان روستا در این کارگاه‌ها از برنامه‌های این بازدید بود.

توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد پارک مجهز به آلاچیق‌های مناسب برای استقرار و رفع خستگی گردشگران و مسافران از جمله نیازمندی‌های این روستای جهانی صنایع دستی است که در این بازدید مطرح شد و قول مساعد استاندار برای تامین اعتبار مورد نیاز را به همراه داشت.

قناعت از بازارچه عرضه محصولات تولیدی روستای خراشاد نیز بازدید کرد. این بازارچه در قالب ۱۵ غرفه، اغلب روزهای جمعه برای عرضه صنایع دستی و محصولات کشاورزی اهالی منطقه فعال است و مسافران و گردشگران زیادی برای خرید محصولات عرضه شده در این بازارچه به خراشاد سفر می‌کنند.

بازدید از سالن ورزشی مهرشهر، کتابخانه حاجی‌آباد، سایت صنوف آلاینده، مسیر دسترسی چهکند به بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند، دیدار با خانواده شهید و شرکت در شورای اداری شهرستان بیرجند از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در مرکز استان است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha