پایه‌های نظام اسلامی ما با جانفشانی شهدا و ایثارگران مستحکم شده است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ایه های نظام اسلامی ما با جانفشانی شهدا و ایثارگران بسیار مستحکم شده و ما هیچ‌گاه دست از تلاش برای اقتدار و قدرت روزافزون این نظام مقدس برنمی داریم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در بیست و هشتمین جلسه شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و حفظ نشر و آثار دفاع مقدس در رشت اظهار داشت: باید در ترویج ایثار و فرهنگ شهادت بیش از پیش تلاش کنیم و با تولید محتوای مناسب و آثار فاخر، اهداف شهدا و ایثارگران را به نسل‌های کنونی و  آینده انتقال دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: نگاه دولت کنونی نیز با خانوده شهدا و ایثارگران، رابطه خادم و مخدوم است و باید افتخار کنیم که خادمان ایثارگران و خانواده شهدا هستیم و خدمات، تلاشها و ایثار آنان را در جامعه برجسته کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نقشه راه بیانات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: باید در بخش ترویج ایثار و شهادت از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا مسیر توسعه و تعالی جامعه همچنان با موفقیت به پیش برود.

استاندار گیلان به ماندگاری حماسه میرزاکوچک نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه حماسه این بزرگ مرد خطه گیلان برگرفته از قیام امام حسین (ع) بود و این شخصیت روحانی برجسته الگوی خود را حضرت امام حسین(ع) قرار داد، حماسه‌اش خاموش نشد.

عباسی گفت: با ایثار و تلاش شهدا و جانبازان هم اینک ایران نقش تعیین کننده‌ای در منطقه و حتی جهان دارد و هم اینک نیز در برجام همه خواهان مذاکره با ما هستند.

وی به خلق آثار ماندگار نیز در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سرود سلام فرمانده از شهرستان لنگرود گیلان آغاز شد و آن زمان حتی مسئولان شهرستان نیز تصور نمی‌کردند که این سرود چنین بازتابی داشته باشد اما دیدم که این سرود جهانی و بین‌المللی شد و باید تولید چنین آثار فاخری را در برنامه قرار داده و در این حوزه گسترده کار کنیم.

در بیست و هشتمین جلسه  شورای ترویج فرهنگ، ایثار و شهادت و حفظ نشر و آثار دفاع مقدس که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد، مدیران و روسای ادارات، مسئولان نظامی و انتظامی گیلان و همچنین فرمانداران شهرهای مختلف این استان حضور داشتند.

   

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha