۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 1422
کد خبر: 84886991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نجوای جاماندگان اربعین

۲۳ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبر: 84886991
نجوای جاماندگان اربعین

ایلام - ایرنا - اربعین امام حسین (ع) و یارانش نور و آئینه امیدی است که انسان ها صورت سعادت و خوشبختی خود را در آن مشاهده می کنند و پروانه وار و با قیمت جان خویش را به این کرانه پرکرامت می رسانند تا ریسمان نجابت و آزادی آینده خود را به کشتی نجات حضرت سیدالشهداء (ع) وصل‌ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین جان (ع) موسم مهر و رحمت است و عطیه اربعین و ژولیده مویان خاک آلود دل به عشق تو دوخته و به صحرای سوز و سرمای سوزان زده و فوج فوج به حریم کبریایی ات وارد می شوند و جان و روح خود را در زلال زرین تو صیقل می دهند.

ای خون خدا، آنان پروانه سان گرد شمع شاه شهیدان غنوده اند و در بارگاه‌ ملکوتی تو یافتند که کیستند و درست زیستند و ما چشم به راه و دست به‌ دعا گرفتار کردار خودیم.

ای مظلوم کربلا، عشق تو جاری، قافله اربعینت در جولان و مهرت بی پایان ، غوغای عاشورایت همیشه آغاز یک تاریخ حماسه و هدایت است.

ای قتیل العبرات؛ تو عزیز مصر جهانی و کاروانت قصه پرغصه زمان و گُل نامت تا صبح قیامت‌ با چراغ بیداری بشریت را میزبانی می کند.

ای یوسف زهرا (س)، در غُل گناه و زنجیر ریا در عالم عذاب گرفتاریم و از قاف نشینان درگهت بی صفا، خجالت دل‌ و شرمنده شرافت یار، از فیض حِرَمَت محروم و از جاذبه جوارت جامانده ایم با انگشت انابه و افتادگی‌ و با مرکب خون بر لوح دلمان می نگاریم که آقاجان، ما نه طالب گندم ری هستیم و نه عاشق خوان خونین یزید ، بلکه؛ ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم و گر جان طلبید دریغ از آن نکنیم.

ای مولای مجاهدان؛ به جان مادرت سوگند که ما روزها به گریه و شب ها به التماس سپری می کنیم، به علمدارت بسپار که پای تنم لنگ و چشم سرم کمسو اما دلی دارم و هزار حسرت برای کربلا و اربعین تو.

ای حبیب دل و طبیب جان؛ از ما جاماندگان به واصلان وارسته ات برسان که، خوش بحالتان‌ طایران‌ آسمان ارادت، زائران به یار پیوسته و خوبان از کاهلی رسته در جوار علقمه و در زیر قبه مولایمان برغم جدایی ما نیز بنگرید و دعا کنید ما را دم آخر به اندازه یک استکان عربی از برکت اربعین حسین (ع).

یا حسین (ع) گرچه زائرت نیستم و دل در فراقت بیقرار است، اما یاد تو هوای جنون دارد و سیمایت سودای خداست، نسوزان دل دردمندان و نبند دیدگان پابریدگان دل شکسته چراکه با پای جان دست دعا و دلی امیدوار از دور سلامت می کنیم.‌

ای شهیدا تشنه لب، ما مُقِر و معترفیم که باشد حسین (ع) ویزا و بلیط کربلا مال خوبان است- یک مُهر تُربت از تو برایم کفایت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha