به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری عصر روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان در فرمانداری شهرستان نوشهر افزود : بیش از ۷۰ درصد قربانیان عابران پیاده افراد سالخورده بالای ۶۰ سال هستند که ضرورت توجه به بالا بردن ایمنی جاده های شهری و بیرون شهری برای عابران پیاده و خودروها را می طلبد.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن سرعت مطمئنه از سوی رانندگان و فراهم کردن تجهیزات لازم برای تردد عابران از عرض جاده ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به این که مازندران فاقد چراغ هوشمند چشمک زن است، اظهارداشت : فاصله کم بین روستاها و شهرها و همچنین حجم بالای تردد درون و برون شهری به علاوه کاهش تمایل مردم به ویژه افراد سالخورده موجب ۴۰ درصدی قربانیان عابر پیاده شده است.
وی بدون اشاره به تعداد فوتی ها بیشترین فوت شدگان حوادث رانندگی در استان را موتور سواران برشمرد و تصریح کرد: با توجه به بافت جمعیتی بیشترین این قربانیان در مشرق و مرکز استان بوده است.
پایش تصویری ۳۰۷ نقطه مازندران
رییس پلیس راهور استان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ۲ سال گذشته در زمینه افزایش ایمنی جاده ها گفت: در زمان حاضر ۳۰۷نقطه مازندران پایش تصویری می شود و اتاق مونیتورینگ استان جزو مجهزترین استان های کشور است.
وی همچنین از فعال بودن ۲۴ دوربین ثبت تخلف هوشمند در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: این دوربین ها به سامانه پلیس راهور مرکز و شهرستان ها فعال هستندو این در حالی بود که بیشتر این تجهیزات در ۲ سال گذشته نصب شده است.
وی ادامه داد: امروز رصد حوادث جاده ای استان مازندران برای حضور به موقع و ارائه خدمات در کمترین زمان رخ می دهد.
سرهنگ بیگلری بر ضرورت افزایش تعداد دوربین های هوشمند در سطح استان تاکید کرد و افزود: با هوشمندسازی علاوه بر توسعه انضباط ترافیکی، کاهش تصادفات و سرقت شاهد افزایش امنیت و کشف جرم خواهیم بود.
هم اکنون در سراسر دنیا استفاده از سامانه های کنترل هوشمند چراغ های راهنمایی به عنوان ابزاری برای کاهش میزان تاخیر در شبکه شهری مطرح است بطوری که اینک در بیش از ۶۵ کلانشهر جهان حدود ۱۲ هزارو ۱۰۰ تقاطع را تحت پوشش دارد.
وی برای کاهش قربانیان و حوادث جاده ای خواستار توجه ویژه به بستر سازی جاده های شهری و بیرون شهری، نظارت دقیق بر معاینه فنی خودروها و آزمون های دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی شد.
رییس پلیس راهور استان همچنین بازدیدهای میدانی به همراه همفکری و تعامل دستگاههای همچون شهرداری ها و راهداری ها را در کاهش آمار حوادث جادهای مهم دانست.
ضرورت تامین توقفگاه
فرماندار نوشهر نیز در این جلسه بر ضرورت ارتقای پایش تصویری به ویژه در شهرهای نوشهر، کجور و پول تاکید کرد و یادآور شد: به کارگیری سامانه کنترل هوشمند ترافیک علاوه بر تسریع در تردد و گشوده شدن گره های کور ترافیکی یک نیاز مبرم و ضرورتی انکار ناپذیر است.
رستم زرودی به وضعیت توقفگاه در شهر نوشهر اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته با فروش توقفگاه از سوی شهرداری امروز با مشکل کمبود این مکان در شهر نوشهر مواجه هستیم.
وی ادامه داد: باید هزینه ای که مردم برای خرید توقفگاه به شهرداری پرداخت کرده اند صرف ارائه خدمات به مردم شود و در این راستا تامین توقفگاه با مالکین زمین های مستعد آن مذاکره خواهد شد.
وی همچنین خواستار جابه جایی ایستگاه های تاکسی درون شهر به فضای حاشیه تر برای کاهش ترافیک و تامین توقفگاه شد.
فرماندار نوشهر به تصادفات همه روزه در مسیر دوآب به بخش کجور اشاره کرد و اظهار داشت: جاده باریک ، عدم وجود خط کشی مناسب، نبود شانه جاده ای و گاردریل و عدم جابجایی و یا قطع درختان خطر ساز از عوامل تاثیر گذار در تصادفات این بخش است که نیازمند توجه مسوولان استانی است.
۲۱ هزار متر کمبود فضای پارک خودرو در مرکز شهر
رییس پلیس راهور نوشهر در این جلسه گفت: در زمان حاضر در حوزه توقفگاه شهری با ۲۱ هزار متر کمبود فضای پارک خودرو در مرکز شهر مواجه هستیم.
سرهنگ بهمن مرادی ادامه داد: ۷۳ درصد توقفگاه های مرکز شهر در معابر عمومی در اختیار بازاری ها و اداره ها قرار دارد که با حدود ۱۰ ساعت توقف مشکلات جدی را در این زمینه بوجود آورده اند.
وی به ساخت وسازهای غیر مجاز و بی رویه با فروش توقفگاه در خیابان ستارخان اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد وضعیت بحرانی در این خیابان هستیم که می طلبد با تغییر کاربری زمین های اطراف این خیابان آن را کاهش دهیم.
رییس پلیس راهور نوشهر ادامه داد: در زمان حاضر نیازمند ۷۴۰ توقفگاه خودرو با توجه به وضعیت وجود ساختمان های چند طبقه مراکز درمانی و پزشکان در این مسیر هستیم.
سرهنگ مرادی از نصب ۱۰دستگاه دوربین هوشمند در نوشهر خبر داد و خواستار اتصال فیبر نوری برای اتصال این دوربین ها با تعامل مسوولان شهری شد.
وی همچنین با اشاره به ۱۱هزار سفر درون شهری در روز در نوشهر بر ضرورت جانمایی مناسب ایستگاه تاکسی درون شهری تاکید کرد و تصریح کرد: با جابه جایی ایستگاه های تاکسی درون شهری ۳ کیلومتر برای پارک عموم مردم آزاد خواهد شد.
نظر شما