استاندار سمنان: وقت مسوول وقف مردم است/ ایرنا، سرآمد در بین رسانه‌ها

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با تاکید بر اینکه وقت مسوول وقف مردم است، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بین رسانه‌ها سرآمد و پل ارتباطی بین مردم و دولت است که با نیروهای توانمند در انعکاس دستاوردهای دولت مردمی، جبهه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین رسالت مهمی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در دیدار با سعید صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان که در محل استانداری انجام شد، ابراز داشت: انتشار خبرها با رعایت صحت و تکیه بر اخلاق، تقویت اعتماد افکار عمومی را به دنبال دارد که خبرگزاری جمهوری اسلامی در تحقق این مهم موفق عمل کرده است.

وی افزود: انتشار خبر بدون رعایت اصل اخلاق موجب التهاب و بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود و ایرنا به واسطه عملکرد مطلوب در رعایت سه اصل صحت، دقت و سرعت در انتشار خبرها در بین رسانه ها زبانزد است و خبرنگاران آن در این زمینه عملکرد خوبی دارند.

هاشمی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را در بین رسانه‌ها سرآمد و پل ارتباطی بین مردم و دولت دانست و یادآورشد: این رسانه با نیروهای توانمند در انعکاس دستاوردهای دولت مردمی، جبهه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین رسالت مهمی بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی هستند که در تمامی شرایط، حضور فعالانه در صحنه‌ها دارند.

استاندار سمنان با اشاره به نقش خطیر رسانه در امید و اعتمادآفرینی در جامعه، یادآور شد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی از دستاوردهای کشور، بارقه امید را در اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان ایجاد کنند.

هاشمی اضافه کرد: ارایه اطلاعات متناقض شرایط تشخیص را از افراد جامعه سلب می‌کند و در این شرایط رسانه‌ها با شفاف‌سازی در ارایه اطلاعات و مسایل نقشی مهم در جهاد تبیین دارند.

استاندار سمنان: وقت مسوول وقف مردم است / ایرنا، سرآمد در بین رسانه‌ها

وقت مسوول، وقف مردم است 
استاندار سمنان با اشاره به اعتقاد قلبی خود برای خدمتگزاری شایسته به مردم تاکید کرد: از زمان انتصاب به عنوان استاندار سمنان ۱۱۹ سفر شهرستانی داشته، با بازدید از ۲۶۰ روستا با مسایل و مشکلات روستاییان از نزدیک آشنا شده و از ۱۱۰ واحد تولیدی بازدید کرده است. 
وی ادامه داد: خود را نوکر مردم می‌دانیم و این مردمداری و خدمتگزاری باید در مرام مدیران کل دستگاه های اجرایی استان نیز قرار داشته باشد. 
هاشمی به جذب ۹۸ درصد اعتبارات مصوب سفر دولت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به سمنان اشاره و اضافه کرد: تحقق این موضوع، بی‌سابقه است و همچنان به طور هفتگی گزارش مدیران درباره جذب اعتبارات سفر مطالبه می‌شود.  

فعالیت سازنده به جای درگیری با حاشیه‌ها

استاندار سمنان گفت: به طور طبیعی حاشیه در همه مسایل وجود دارد، اما رویکرد مجموعه مدیریتی استان انجام فعالیت سازنده و تلاش بی وقفه به جای پرداختن به حاشیه‌ها است.

وی افزود: توجهی به حاشیه‌سازی‌ها نداریم اما به نقدهای سازنده و دلسوزانه که برای گره‌گشایی از مشکلات باشد توجه می‌شود و از رسانه‌های استان سمنان نیز انتظار می‌رود با همسویی با رویکردهای دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، نقد دلسوزانه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: همواره تلاش شده با فعالیت جهادی به نقدهای سازنده پاسخ داده شود و مدیران استان سمنان نیز باید در این راستا عمل کنند و درگیر حاشیه‌ها نشوند.

پیگیری توسعه گردشگری با تقویت زیرساخت‌ها در استان سمنان 

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: رونق گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه سمنان با تقویت زیرساخت‌ها با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: همراهی رسانه در معرفی ظرفیت‌های استان سمنان نقشی مهم در رونق گردشگری دارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

هاشمی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و قرارگیری در مسیر زائران علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) خاطر نشان کرد: سالانه ۱۵ میلیون زائر از شهرهای مختلف این استان عبور می‌کنند و دست کم یک شبانه روز در این خطه اقامت دارند.

وی توضیح داد: رانندگی با خودرو از ابتدا تا انتهای حوزه استحفاظی استان سمنان بدون توقف بین هفت تا هشت ساعت طول می‌کشد که با توجه به این مسافت طولانی، مسافر دست کم یک نقطه توقف خواهد داشت و باید با تقویت خدمات و رفاهیات میزان توقف را افزایش و از این فرصت برای تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری تلاش کرد.

استاندار سمنان گفت: بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و  ۸۵۶ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی  به ثبت رسیده است که ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران است.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران ظرفیت مطلوب در توسعه گردشگری دارد.

این خطه با برخورداری از۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، برخورداری از ۲ فرودگاه در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و برخورداری از ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل وضعیت مطلوبی دارد. 

استاندار سمنان: وقت مسوول وقف مردم است / ایرنا، سرآمد در بین رسانه‌ها

احیای ۴۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد، دستاورد دولت سیزدهم در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: احیای ۴۷ واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد استان طی یکسال گذشته از دستاوردهای دولت سیزدهم و تلاش شبانه‌روزی مسوولان استانی است.

هاشمی تصریح کرد: احیای این تعداد واحد تولیدی ۱۰۰ درصد راکد طی یکسال گذشته نشان از تحول و عزم جدی در اشتغالزایی و رونق اقتصادی از سوی دولت مردمی است.

استاندار سمنان گفت: هنگام روی کارآمدن دولت سیزدهم ۱۴۸ واحد راکد در استان سمنان وجود داشت که با اهتمام ویژه مسوولان استان و رویکرد دولت سیزدهم ۴۷ واحد با ایجاد بیش از یکهزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: کمبود نقدینگی، مشکل در تامین مواد اولیه، بدهی به بانک و سوء مدیریت، از جمله عوامل راکد شدن واحدهای تولیدی در استان سمنان است که احیای واحدها با تثبیت اشتغال با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

استاندار سمنان گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و تلاش‌ها در زمینه اشتغالزایی در استان موجب شد تا نرخ بیکاری در استان سمنان به ۶.١ درصد کاهش یابد و این دستاورد بزرگی برای استان در دولت سیزدهم است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از از یکهزار و ۳۵۰ واحد صنعتی در استان سمنان اکنون فعال است.

وی با اشاره به مقام‌آوری استان سمنان در هفدهمین جشنواره شهید رجایی، افزود: انتخاب استاندار نمونه براساس ارزیابی شاخص‌های مختلف مانند اشتغالزایی، نرخ بیکاری، احیای واحدهای راکد انجام شده است. 

استاندار سمنان: وقت مسوول وقف مردم است / ایرنا، سرآمد در بین رسانه‌ها

سمنان از استان‌های باسواد کشور 

استاندار سمنان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم  انقلاب در سفر به استان سمنان در آبان سال ۱۳۸۵ گفت: ایشان سمنان را استانی ممتاز در اخلاق و زمینه‌های مختلف مانند علمی و فرهنگی ارزیابی کردند.

وی بیان کرد: نرخ با سوادی در استان سمنان ۱.۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و اکنون در استان سمنان به ازای هر ۱۰ نفر یک دانشجو وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: وجود نیروهای توانمند و نخبه از ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان سمنان است‌ و همین فرهیختگی سبب شده تا سمنان استان ممتاز باشد. 

استاندار سمنان: وقت مسوول وقف مردم است / ایرنا، سرآمد در بین رسانه‌ها

استخراج نیمی از موادمعدنی شناخته شده کشور در سمنان 

استاندار سمنان گفت:  براساس گزارش‌ها ۵۰ درصد انواع معدنی کشور در این استان استخراج می‌شود و این میزان نشان از ظرفیت معدنی استان است.

وی ادامه داد: ۷۴ ماده معدنی در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۴۱ نوع ماده  معدنی در استان سمنان استخراج می‌شود.

استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری است که از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مربوط به بخش معدنی است و به گفته کارشناسان این استان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

بر پایه گزارش‌ها در استان سمنان ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده و بیش از ۶۲۶ معدن وجود دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است، البته بر اساس شواهد زمین‌شناسی پیش‌بینی می‌شود ذخیره معدنی این استان بیش از ۲.۵ میلیارد تن باشد، این میزان ذخیره چشمگیر و در کشور کم نظیر و قابلیت سرمایه‌‎گذاری به وسیله  بخش خصوصی دارد.

صادقی مقدم رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز با قدردانی از توجه ویژه استاندار سمنان به ایرنا، حمایت و همراهی بیش از پیش مجموعه مدیریتی استان برای تحقق مطالبه‌های بحق مردم و تلاش هوشمندانه در راستای جهاد تبیین را خواستار شد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور از جمله شاهرود در استان سمنان دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با هشت شهرستان شامل سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این استان از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha