ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر بازگشته از اربعین در تمرچین فراهم شود

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم آمادگی همه بخش‌ها برای توسعه خدمت رسانی در ایام پیش رو به زوار اربعین حسینی گفت: مرز تمرچین باید ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر را در برگشت از زیارت اربعین داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه قرارگاه اربعین حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: مطمئن هستیم که چند برابر زواری که این مرز را برای تشرف به کربلا انتخاب کردند، در بازگشت از این مرز تردد خواهند کرد که باید آمادگی برای پذیرش آنها وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مهمترین نقطه‌ای که در این خصوص مورد توجه باشد، ظرفیت پذیرایی و حمل و نقل است که برای این امر چند ایستگاه را باید در نظر بگیریم.

معتمدیان ادامه داد: باید زمینه اعزام اتوبوس‌ها از مرز تمرچین به استان هایی نظیر زنجان و آذربایجان شرقی با تلاش ویژه اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده‌ای فراهم شود.

ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار زائر بازگشته از اربعین در تمرچین فراهم شود

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما، موضوع حمل و نقل زوار در بازگشت، از مبدا تمرچین است که امیدواریم با تمهیدات ویژه این دغدغه برطرف شود.

معتمدیان با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در روزهای گذشته برای توسعه خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی گفت: امسال اولین تجربه را در این خصوص داشتیم و به بهترین نحو، امنیت زائران به عنوان نخستین اقدام تامین شد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکل و حاشیه ای طی روزهای گذشته در مسیر داخلی تا مرز تمرچین و پس از عبور از آن در خاک عراق وجود نداشته، افزود: در مسیرهای منتهی به عتبات عالیات استقبال بسیار خوبی را از سوی مردم عراق شاهد بودیم و اقدامات بی نظیری از سوی مردم در آن مناطق انجام شد.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم ظرفیت خروج از مرز تمرچین را به ۵۰ هزار نفر افزایش دهیم که در آن صورت، پذیرای زوار بیشتری به سمت کربلای معلی خواهیم بود.

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم در این جلسه از تردد ۱۱ هزار زائر طی روز شنبه از مرز تمرچین به سمت کربلا خبر داد و اظهار کرد: امروز افزایش چندبرابری خروج از این مرز را داشتیم که نسبت به سه روز گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین برای اولین بار امسال برای خروج زائران به سمت عراق در نظر گرفته شده است.

براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بود که با تصمیم ستاد مرکزی همزمان با سایرگذرگاه‌های کشور فعلا عبور و مرور در این نطقه مرزی ممنوع شده است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است  و از این طریق شماره زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha