۲۰ شهریورماه آخرین فرصت سنجش نوآموزان استان بوشهر اعلام شد

بوشهر - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه پایگاه‌های سنجش نوآموزان پایه اول ابتدایی در مدرسه‌ها مستقر هستند و مدارس نیز باید برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده شوند ۲۰ شهریور ماه آخرین فرصت سنجش نوآموزان در این استان تعیین شده است.

عباس طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به جمعیت ۲۷ هزار نفری نوآموزان استان بوشهر برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ افزود: در زمان حاضر ۲۶هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بدو ورود به مدرسه معادل ۹۹ درصد سنجش و مورد ارزیابی قرار گرفته و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر معادل یک درصد این جمعیت باقی مانده اند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود والدین دانش آموزان سنجش فرزندان خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

طاهری اضافه کرد: از جمعیت کودکان ارزیابی شده یکهزار و ۳۸۲ نوآموز به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند که از این شمار ۳۰۸ آزمودنی در گروه دیرآموز قرار دارند، ۲۶ نفر دارای تاخیر ذهنی خفیف (آموزش پذیر) و به مدرسه استثنایی معرفی شدند و هشت نوآموز دیگر دارای تاخیر ذهنی متوسط (آزمایشی) هستند و به مدرسه استثنایی معرفی می شوند تا در صورت ضرورت در پایان سال تحصیلی برای ارزیابی دوباره مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: همچنین حدود ۱۶۸ نوآموز به شنوایی تخصصی، ۷۲۲  نفر به بینایی تخصصی، ۳۳ نوآموز به جسمی حرکتی تخصصی و ۶ نفر نیز به مرحله تخصصی اوتیسم ارجاع شده اند.

 ۲۰ شهریور آخرین فرصت سنجش نوآموزان استان بوشهر اعلام شد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵۳ مرکز و مدرسه استثنایی در این استان گفت: توسعه مراکز آموزشی استثنایی از اولویت‌های این نهاد در سال جاری است در همین ارتباط در تنگ ارم دشتستان، خارگ، دیلم، کاکی مدرسه استثنایی و در بوشهر یک مرکز اوتیسم پیش حرفه ای راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید براینکه برای توسعه مدارس به فضا نیاز داریم بیان کرد: در زمان حاضر در بخش پیش حرفه ای اوتیسم کمبود فضا وجود دارد.

طاهری در باره سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی بوشهر گفت: براساس قانون جامع حمایت از معلولان ۲ میلیارد ریال شهرداری بوشهر بابت تامین هزینه سرویس مدارس این دانش آموزان تعهد کرده است که انتظار می رود این کار انجام و زمینه رفت و آمد رایگان این گروه از دانش آموزان فراهم شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر یکهزار و ۳۵۰ دانش آموز استثنایی در ۳۳  مدرسه در هفت گروه بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری(اختلالات) و دانش آموزان با اختلالات رفتاری هیجانی (پیش فعال و اتیسم) خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

طاهری ادامه داد: افزون بر این  ۲۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز برای خدمت رسانی به دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری در استان بوشهر فعال هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: امسال ۳۸۵ دانش آموز در استان بوشهر در آزمون جهش شرکت کردند که حدود ۵۰ درصد موفق به قبولی در این آزمون شده اند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha