۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84877847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش مصرف شیر در سبد غذایی ۳۳ درصد مردم هند

۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۵:۱۹
کد خبر: 84877847
کاهش مصرف شیر در سبد غذایی  ۳۳ درصد مردم هند

تهران- ایرنا- یک نظرسنجی نشان داد ۳۳ درصد خانوارهای هندی مصرف شیر را به دلیل نگرانی از افزایش قیمت کاهش داده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بیزینس اینسایدر، در اکثر خانوارهای هندی شیر و فرآورده های شیری – کشک، کره، دوغ و غیره جزو پرمصرف ترین مواد غذایی هستند. بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، هند نه تنها بزرگترین تولید کننده شیر، بلکه بزرگترین مصرف کننده شیر و محصولات آن ​​است.

کاهش مصرف شیر در سبد غذایی  ۳۳ درصد مردم هند

یک نظرسنجی نشان می دهد که افزایش قیمت شیر ​​باعث شده است که از هر سه خانوار هندی یک خانوار، برند مورد استفاده خود را تغییر دهد یا مصرف شیر را کاهش دهند.

در میان شکایات در مورد افزایش قیمت شیر، LocalCircles - یک پلتفرم رسانه اجتماعی اجتماعی - نظرسنجی را برای جمع‌آوری اطلاعات درباره نحوه برخورد خانواده‌ها با آن انجام داد.

این نظرسنجی که ۳۱۱ منطقه در سراسر کشور هند را تحت پوشش قرار داد، بیش از ۲۱ هزار پاسخ دریافت کرد که ۶۹ درصد آن از سوی مردان بود. چهل و یک درصد از پاسخ دهندگان از ردیف ۱، ۳۴ درصد از ردیف ۲ و ۲۵ درصد از ردیف ۳، ۴ و مناطق روستایی بودند.

برای مصرف‌کنندگان هندی که در حال حاضر با سناریوی تورم بالای مواد غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند، به نظر می‌رسد وضعیت در حال بهبود است. طبق آخرین داده‌های دولت هند، افزایش قیمت شیر ​​به میزان ۲ روپیه در هر لیتر از ۱۷ اوت (۲۶ مرداد) توسط اکثر تعاونی‌های تولید شیر در کشور، خبر ناخوشایندی بوده است. علاوه بر این، برندهای پیشرو در تولید شیر و فرآورده های شیر مانند آمول در اوایل ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) قیمت ها را ۲ روپیه در هر لیتر افزایش داده بودند.

در مواجهه با افزایش قیمت، ۶۸ درصد از مصرف‌کنندگان موافقت کردند که برای همان مقدار و برند هزینه بیشتری بپردازند، در حالی که ۶ درصد از ۱۰ هزار و ۶۸۵ پاسخ دهنده،به یکبرند ارزان‌تر یا منبع عرضه محلی روی آورده‌اند. ۴ درصد دیگر به جایگزین ارزان‌تری از همان برندی که قبلاً می‌خریدند روی آوردند. اگرچه هیچ پاسخ‌دهنده‌ای به توقف خرید شیر اشاره نکرد، ۲۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر «کاهش مقدار مصرف» تاکید کردند.

LocalCircles همچنین تلاش کرد تا بفهمد مردم چگونه شیر می‌خرند. در پاسخ به این سوال که «شیرهایی که برای اکثر مصرف‌های خانوار خود خریداری می‌کنید چیست؟» نشان داد که ۷۲ درصد از ۱۰ هزار و ۵۲۲ پاسخ‌دهنده شیر بسته‌بندی شده در کیسه‌های پلاستیکی ۵۰۰ میلی‌لیتری یا ۱ لیتری را خریداری کرده‌اند. شیر بطری تهیه شده از مزارع یا واحدهای بطری محلی، در حالی که ۱۴ درصد مصرف کنندگان شیر بسته بندی نشده را از فروشندگان محلی خریداری می کنند. تنها ۲ درصد شیر بسته بندی تترا با ماندگاری طولانی تری می خریدند، احتمالاً به این دلیل که در مقایسه با شیر بسته بندی شده در کیسه گران تر هستند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha