می‌توانیم به قطب تولید محصولات چاپی تبدیل شویم/ دولت مصمم به فعال‌سازی بخش‌های تولیدی است

تهران- ایرنا- معاون امور مجلس رئیس جمهور روحیه تحول گرایی و مردمی بودن دولت را فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و رشد و توسعه واحدهای تولیدی و صنایع  دانست و گفت: دولت مصمم است ظرفیت و توانمندی بخش‌های مختلف را فعال کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، گفت: امروز شاهد همگرایی و همدلی بین قوای سه‌ گانه و نهادهای انقلابی هستیم که این شرایط در رفع موانع و پیشرفت امور تأثیر بسزایی دارد.  

حسینی با تاکید بر عزم و اراده جدی دولت و رئیس جمهور برای پیگیری و رفع مشکلات کشور اظهارکرد: برای نمونه سال گذشته در این ایام رئیس‌جمهور پس از رای اعتماد وزیران و تشکیل اولین جلسه هیات دولت، بلافاصله برای رسیدگی به مشکلات خوزستان عازم این استان شد و با کار جهادی یک ساله حالا پروژه ای آب رسانی غدیر که بیش از یک دهه معطل مانده به نتیجه رسید و آب مورد نیاز بیش از ۴میلیون نفر از مردم خوزستان تامین و امید و اعتماد مردم احیا شد.

 معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش و اهمیت صنعت چاپ در همه بخش های زندگی، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات صنعت چاپ ضرورت دارد بخش خصوصی با حمایت دولت برای به روز رسانی و بهره گیری از فناوری های نو اهتمام ورزد.

وی ادامه داد: دولت آیت الله رئیسی با روحیه مردمی و تحول گرایی، توجه ویژه ای به استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی دارد و بر این اساس کارآفرینان و فعالان عرصه چاپ می توانند  مشکلات و راهکارهای خود را با مسئولان  در میان بگذارند.

 به گفته وی، در یک سال گذشته صدها مرکز تولیدی و کارخانجات تعطیل شده و نیمه تعطیل احیا و فعال شده است و در مجموعه ریاست جمهوری کارگروه خاصی برای پیگیری این مسئله مهم راه‌اندازی شده تا با بررسی و رفع مشکلات مدیریتی، حقوقی و نقدینگی، مراکز تولیدی را فعال سازد و بر فرصتهای شغلی بیفزاید.


معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در صنعت چاپ می توانیم ضمن تامین نیازهای کشور، نیازمندی کشورهای منطقه و سایر کشورها را نیز برآورده کنیم و به قطب تولید محصولات چاپی و صنایع بسته بندی تبدیل شویم.

 حسینی تاکید کرد: برای رفع مشکلات، پیشرفت و توسعه روزافزون صنعت چاپ، دستگاه های مختلف از جمله وزارت صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت ها و همکاری ها آمادگی لازم را دارد. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به درخواست فعالان صنعت چاپ در خصوص توجه به این صنعت در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: فعالان و دست اندرکاران صنعت چاپ کشور می‌توانند پیشنهادات و انتظارات خود را ارائه دهند تا در تدوین برنامه هفتم و نیز وضع قوانین و مقررات مورد توجه قرار گیرد. 

حسینی توجه به آموزش و استفاده از شیوه های علمی و دانش بنیان را در صنعت چاپ حائز اهمیت دانست و گفت: امروز با توجه به سرعت تحولات دیگر نمی توان با شیوه سنتی استاد و شاگردی به مهارت‌های روز مجهز شد لذا آموزش مدیران، مهندسان، طراحان و کارکنان صنعت چاپ با تشکیل کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های خاص و توجه دانشگاه ها به تربیت نیرو، ضروری و است.


براساس این گزارش، در این مراسم، تعدادی از برگزیدگان و منتخبان صنعت چاپ کشور تجلیل شدند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha