معاون رییس‌جمهور از مادر شهید محمود کاوه تجلیل کرد

مشهد -ایرنا- معاون اقتصادی رییس‌جمهور عصر پنجشنبه و همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید "محمود کاوه" از مادر این فرمانده دوران دفاع مقدس تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضایی در این مراسم که در بهشت رضای مشهد برپا شد،ضمن تجلیل از صبوری و فداکاریهای مادر شهید کاوه گفت: مادران با تربیت دینی و اسلامی خود باعث پیروزی ایران در دفاع از مرزهای این کشور در طول دفاع مقدس شدند.

معاون رییس‌جمهور افزود: در ابتدای انقلاب مادران بر اساس ارزشهای نظام خودشان پیشانی بند بر  پیشانی فرزندان خود می‌بستند و آنها را روانه جبهه های دفاع مقدس می‌کردند که مادر شهید کاوه، نمونه بارز از این مادران بوده است.

حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز امروز در آستانه سالگرد شهادت شهید «محمود کاوه» بر سر مزار این شهید در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) در شهر مشهد مقدس حضور یافت و با نثار شاخه‌های گل و قرائت فاتحه نام و یاد این شهید والا مقام را گرامی داشت.

وی سلام مقام معظم رهبری را به خانواده شهید کاوه ابلاغ کرد و گفت: رشادت‌ها و سلحشوری‌های شهید کاوه باعث شده تا این شهید بزرگوار به الگوی مؤثری در جامعه تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهید کاوه بر اساس نظر همرزمان این شهید و کارشناسان الگویی در عرصه نظامی و رزمی در جهان به شمار می‌رود.

در این مراسم محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و سردار سرلشکر مصطفی ایزدی فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) نیز حضور داشتند.

آیین پر فیض دعای کمیل نیز همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت شهید «محمود کاوه» در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد آستان قدس رضوی با نوای دلنشین حاج صادق آهنگران برگزار شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی ،جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و مردم شهید پرور شهر مشهد حضور داشتند. 

شهید محمود کاوه اول خرداد سال ۱۳۴۰ در یکی از محله‌های قدیمی مشهد متولد شد. او پس از انقلاب به سپاه پاسداران مشهد پیوست و پس از گذراندن یک دوره آموزش ۶ ماهه چریکی، به آموزش نظامی پرداخت. پس از آن، به منظور حفاظت از بیت شریف حضرت امام خمینی(ره)، طی مأموریتی به تهران عزیمت کرد. با شروع جنگ تحمیلی، به همراه تعدادی از نیروهای خراسان به جبهه‌های جنوب اعزام شد و در ادامه نیز راهی  کردستان شد که در آن زمان، با توطئه گروهکها و عناصر ضد انقلاب، دستخوش درگیری و آشوب شده بود.
این فرمانده شهید در تاریخ ۱۱ شهریور ‌١٣۶۵، در عملیات کربلای ‌٢ به خیل یاران شهیدش پیوست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha