۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84870273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افتتاح سیلو و انبار ۲۶ هزار تنی در سقز و چند خبر دیگر از هفته دولت در کردستان

سنندج- ایرنا- افتتاح سیلو و انبار ۲۶ هزار تنی در شهر صاحب سقز، افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی در شهرستان دیواندره و بهره برداری از واحد پرورش بز مرخز ۱۰۰ راسی در روستای «شیوی‌ده» از توابع شهرستان بانه چند پروژه کشاورزی کردستان است که به مناسبت هفته دولت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه انبارگستر زاگرس در مسیر صاحب - گلتپه به مناسبت هفته دولت با حضور معاون عمرانی استاندار کردستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نمایند سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه شهرستان سقز و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در مراسم افتتاح این انبار با اشاره به اهمیت امنیت غذایی و آینده‌نگری در این زمینه اظهار داشت: دولت در کنار مجلس حامی طرح‌هایی است که از طریق آن هم امنیت غذایی مردم حفظ و هم به واسطه آن برای چندین نفر اشتغال ایجاد می شود.

 کیومرث حبیبی اضافه کرد: مجموعه استانداری کردستان در کنار سایر ارگان‌ها، زمینه سرمایه‌گذاری در چنین طرح‌هایی را فراهم و از سرمایه گذاران هم در این راستا حمایت می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم با اشاره به تولید سالانه ۴۹۰ هزار تُن محصولات کشاورزی در شهرستان سقز، گفت: این میزان تولیدات ۱۷ درصد از کل محصولات تولیدی در استان را شامل می شود.

پیمان اسکندری اضافه کرد: موقعیت ویژه سقز ایجاب می‌کند حمایت‌های همه‌جانبه از طرح‌های صنایع تبدیل و انبارهای ذخیره در آن انجام شود.

وی با اشاره به بهره برداری از سیلو ۲۰ هزار تنی و انبار ۶ هزار تنی ذخیره نهاده های دامی در بخش صاحب شهرستان سقز، گفت: این انبار با سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال پایدار برای ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه این سیلو و انبار در زمینی به مساحت ۴۲ هزار مترمربع احداث شده است، افزود: کاهش ضایعات ناشی از تغییرات آب و هوایی، ذخیره سازی اصولی، بهداشتی، فنی و مناسب انوادع نهاده‌های دامی از جمله مزایای اجرای این طرح است.
 

افتتاح سیلو و انبار ۲۶ هزار تنی در سقز و چند خبر دیگر از هفته دولت در کردستان


افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی شهر زرینه

به مناسبت هفته دولت و با حضور مهدی رمضانی معاون سیاسی امنیتی استاندار، پیمان اسکندری رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان و جمع دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی به مناسبت هفته دولت سیلوی ۴۰ هزارتنی شفق شهر زرینه افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در افتتاحیه این سیلو ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: منطقه چهل چشمه و سارال در دیواندره از مکان های بکر و خدادادی منطقه است که ظرفیت بالایی در بحث کشاورزی و گیاهان دارویی و دامداری دارد.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه نگاه ویژه به این مناطق سبب توسعه بیشتر شهرستان دیواندره خواهد شد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی از توسعه طرح های کشاورزی از جمله گلخانه حمایت ویژه می کند و با توجه به ظرفیت های استان می طلبد در شهرستان های مختلف این مهم در اولویت قرار داده شود.

وی یادآور شد: ۵۶ پروژه اشتغالزایی با سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: از مجموع این پروژه‌ها ۶ پروژه در شهرستان بانه، پنج پروژه در بیجار، ۱۱ پروژه در دهگلان، ۶ پروژه در دیواندره، چهار پروژه در سروآباد، سه پروژه در سقز، هشت پروژه در سنندج، سه پروژه در قروه، سه پروژه در کامیاران و هفت پروژه هم در مریوان افتتاح می‌شود.

افتتاح واحد پرورش بز مرخز ۱۰۰ راسی روستای شیوی ده شهرستان بانه

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان بانه و جمعی از اعضای شورای اداری این شهرستان واحد پرورش بزمرخز ۱۰۰ رأسی در روستای شیوی ده افتتاح شد.

واحد بز مرخز داشتی ۱۰۰ راسی واقع در روستای شیوی ده بخش آرمرده نخستین مرکز پرورش صنعتی بز مرخز با سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد ریالی و اشتغالزایی سه نفر است که ظرفیت سالانه تولید ۱۰۰ کیلو موهر و ۹ هزار شیر را دارد.

از دیگر پروژه های افتتاح شده در شهرستان بانه ایستگاه باران سنج اتوماتیک در شهر آرمرده بود که برای ایجاد آن ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

دیدبانی برخط و دسترسی آنلاین به پارامتر های جوی، تهیه بانک اطلاعاتی منظم و به روز و ارسال داده های لحظه ای و استاندارد از مزایای اجرای این طرح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha