۶ شهریور ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84867923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۷ هزار تن گوشت دام و طیور در کشتارگاه‌های گیلان استحصال شد

رشت - ایرنا- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۲۰۷ هزار و ۳۷۹ تن گوشت دام و طیور در کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان استحصال شده‌است.

دکتر سهراب عاقبتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: این میزان گوشت دام و طیور در مدت یک سال در کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان تحت نظارت دامپزشکی کشتار شده است.

وی افزود: مقادیر گوشت قرمز استحصالی حاصل نظارت بازرسان دامپزشکی برکشتار،   بیش از ۲۵ هزار تن و گوشت مرغ استحصالی بیش از ۱۸۱ هزار تن بوده‌است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۹۸ هزار راس دام سبک و سنگین و افزون بر ۹۵ میلیون قطعه طیور کشتار شده‌ است.

وی به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید گوشت قرمز به ویژه در مناطق ییلاقی پس از اطمینان از مهر دامپزشکی بر روی لاشه دام و مشاهده آن نسبت به خرید اقدام کنند.

دکتر عاقبتی گفت: در یکسال گذشته از کلیه مراکز تکثیر و تفریخ ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی و خاویاری و بیش از یک هزار و ۲۰۰  واحد پرورش فعال گیلان از سوی دامپزشکی استان بازدید شده است.  

وی افزود: در بازدیدهای دوره‌ای که با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش و تکثیر آبزیان موجود در استان انجام می‌شود پس از فرایند تکثیر، ورود تخم چشم زده و در موارد بروز بیماری نمونه برداری انجام شده‌ و بنا به مورد، آزمایشات ویروسی،  باکتریایی،  انگلی و قارچی روی این نمونه ها انجام شده‌است.

وی بیان داشت: انجام طرح‌های پایش و مراقبت ماهیان سردابی "بیشتر با هدف کنترل بیماری‌های ویروسی IHN،  IPN و VHS " و ماهیان گرمابی و زینتی " کنترل بیماری های ویروسی KHV و SVC" و دریایی " بیشتر به منظور کنترل بیماری‌های ویروسی VNN و RSIVD" در سطح مزارع تکثیر و پرورش استان انجام شده‌است.

عاقبتی افزود: در این مدت واردات پنج میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۶۹ قطعه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا به مراکز تفریخ ماهی سردابی انجام شده که با پایش‌های منظم و دوره‌ای توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و صدور مجوزهای لازم در سامانه پایش GIS، سلامت بچه ماهیان قابل انتقال از این مزارع به واحدهای پرورش ماهی از نظر بیماری‌های اخطار کردنی تضمین می‌شود.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha