۶۰ هزار پروژه نیمه‌تمام استانی در کشور وجود دارد

بیرجند - ایرنا - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۶ هزار پروژه نیمه‌تمام از دولت‌های گذشته در کشور وجود داشته که از این تعداد ۶ هزار پروژه ملی و بقیه استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدهادی زاهدی وفا روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی افزود: در همین ارتباط از استان‌ها خواسته شده که برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و میزان پیشرفت پروژه‌ها در حوزه کاری این وزارتخانه را اعلام کنند و مواردی که می‌توان از بخش خصوصی برای تکمیل آنها استفاده کرد، احصا شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تامین مالی بخش‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک شاهد ورود جدی‌تر شستا برای سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور خواهیم بود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه‌ای برای تعریف پروژه‌های جدید جز موارد خاص در کشور نیست و برنامه‌ریزی شده که پروژه‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل شود.

وی اضافه کرد: با آمدن هر رئیس جمهور وعده‌هایی بیان می‌شود که مردم بر آن اساس پیوند اجتماعی برقرار می‌کنند و به دنبال تحقق وعده‌ها هستند که اگر محقق شود سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد.

زاهدی وفا گفت: مردم در ادارات، به‌طور مستقیم با رئیس جمهور و وزرا کار ندارند اما اگر خدمت در همان زمان اولیه توسط مسوولان ذیربط در کوتاه‌ترین زمان انجام شود، دولت زیر سوال نمی‌رود.

وی اظهار داشت: دولت مردمی رویکرد نظام را در ارتباط با مردم مطرح کرده است که در همین راستا کار مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید انجام شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: متاسفانه بهره‌وری در بخش دولتی کاهش یافته که این مساله بهره‌وری در بخش خصوصی و اقتصادی را هم با مشکل مواجه می‌کند برای مثال خدمتی که برای یک سرمایه‌گذار در صدور مجوزها باید در یک هفته انجام شود گاهی یک سال طول می‌کشد و توجیه اقتصادی را برای سرمایه گذاری در آن منطقه کاهش می‌دهد.

وی گفت: مسوولان باید در نظر داشته باشند که در هر حوزه کاری میزان مراجعه و انتظار برای صدور مجوزها را به حداقل برسانند و سعی شود سرعت صدور مجوز کسب و کارها افزایش یابد.

زاهدی وفا اظهار داشت: سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه از سخت‌ترین کارها در کشور و دنیاست و راحت‌ترین راهکار جذب سرمایه‌گذار، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: رشد اقتصادی منوط به انباشت سرمایه است که در چارچوب قوانین دولتی سعی بر حل مشکلات و ایجاد راه‌حل برای سرمایه‌گذاری با گزینه‌های جایگزین است که از ظرفیت بخش خصوصی بتوان به بهترین نحو استفاده کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در خراسان جنوبی هم طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد که عمده آن مربوط به شهرستان‌های بیرجند و قاینات است و به‌طور ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: یکی از مشکلات مطرح شده در استان‌ها به‌ویژه خراسان جنوبی کمبود پزشک متخصص است که پیشنهاد شد از سقف پرداختی‌ها براساس مناطق محروم استفاده شود و درباره آن بررسی و تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

زاهدی وفا افزود: در ادامه سفر به خراسان جنوبی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری خراسان جنوبی در ارتباط با چگونگی تشکیل تعاونی‌ها امضا شد و طبق تصمیمی که در زمینه افزایش تعاونی‌ها در سطح کشور گرفته شده است امیدواریم خراسان جنوبی سهم چشمگیری در این زمینه داشته باشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دیروز وارد بیرجند شد، در دومین روز هفته دولت از کارگاه‌های آموزش مهارتی در حوزه برق و الکترونیک بازدید کرد و طرح‌های گازرسانی استان نیز با حضور وی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha