«مهدی حسینپور» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدیران کنترل کیفیت معرفی شده از سوی واحدهای تولیدی قبل از آغاز به کار، باید دورههای آموزشی تخصصی و عمومی لازم را تحت نظارت این اداره کل با موفقیت سپری کنند.
وی اضافه کرد: برخی از این آموزشها شامل قوانین کلی سازمان ملی استاندارد، شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی موردنظر است که دوره های موردنیاز این افراد به طور مستمر توسط معاونت استانداردسازی و آموزش این اداره کل برگزار می شود.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اینکه صدور یا تمدید پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، منوط به گذراندن دورههای آموزشی مربوط به مدت حداقل ۱۶ ساعت طی یکسال است، گفت: براساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه ۲ سال از زمان صدور و تمدید پروانه تایید صلاحیت بوده و بر این مبنا کارشناسان این اداره کل مطابق با شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت؛ به فعالیتهای آنان در واحدهای تولیدی، نظارت مستمر دارند.
دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت وجود مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، آنها را بازوان نظارتی و اجرایی استاندارد در مراکز تولیدی دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین نظارت دقیق و مسوولانه مدیران کنترل کیفیت بر فرآوردههای تولید شده و مطابقت محصول نهایی با استاندارد وجود دارد.
وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه بر حسن اجرای این ماده آیین نامه نظارت میکنند، افزود: مدیران کنترل کیفیت تأیید صلاحیت شده وظایف خود را وفق ماده ۹ آیین نامه تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت به خوبی انجام میدهند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.
نظر شما