۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۰
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84857576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ مصوبه سفر رییس جمهور به ایلام در حال اجراست

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: از ۱۰۰ مصوبه سفر رییس جمهور به استان ۶۶ مصوبه در مراحل اجرا قرار داشته و ۱۵ مصوبه نیز به بهره برداری رسیده است.

سعید هژبری روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص جزییات و درصد تحقق مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ایلام، تعداد مصوبه های در حال پیگیری را ۹ مصوبه اعلام کرد و افزود: از ۶۶ مصوبه در حال اجرا ۵۱ مصوبه بطور میانگین پیشرفت آنها حدود ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: ۲۵ مصوبه از مصوبات سفر رییس جمهور به استان، جزو تعهدات بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که استاندار ایلام در دیدار اخیر با معاون اول رییس جمهور پیگیر اجرای این مصوبات بودند.

تکمیل پروژه چهار خطه کردن مسیر ایلام - مهران تا اربعین 

وی، چهار خطه کردن جاده ایلام – مهران را یکی از مصوبات ارزشمند سفر ریاست جمهوری دانست و بیان کرد: تحقق این مصوبه در حال اجراست که با برنامه ریزی های انجام شده تا اربعین امسال به بهره برداری می رسد و عملیات اجرایی نهایی تونل ها و پل ریزشی نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

هژبری، اجرای مصوبات حوزه بهداشت و درمان را از دیگر اقدامات ارزشمند مدیریت اجرایی استان قلمداد کرد و گفت: عملیات اجرایی بیمارستان رازی ایلام و دانشکده پزشکی به اتمام رسیده و در مرحله بهره برداری هستند.

وی همچنین ادامه داد: فاز اول دی کلینیک شهرستان ملکشاهی نیز به اتمام رسیده و برای اجرای فاز دوم آن در حال رایزنی با بنیاد مستضعفان هستیم.

پروژه تصفیه خانه آب شهر ایوان در آستانه بهره برداری 

معاون استاندار ایلام در خصوص مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه آب نیز گفت: پروژه تامین آب شرب پایانه مرزی مهران با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید و تصفیه خانه آب شهر ایوان نیز با بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری است.

وی، تامین اعتبار فاز اول سامانه گرمسیری را از دیگر مصوبات این سفر اعلام و اظهار کرد: با توجه به اینکه برای تامین اعتبار فاز اول این پروژه در طول سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده است، تا پایان سال با تامین اعتبارات لازم به بهره برداری خواهد رسید.

هژبری، تعیین سرمایه گذار برای پارک پلی پروپیلن و جذب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت را از اقدامات حوزه نفت و گاز دانست و افزود: بهره برداری از مینی ان جی ال دهلران و پیشرفت ۶۵ درصدی پترو پالایش دهلران (ان جی ال ۳۱۰۰) از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری است.

اتمام گاز رسانی به هشت روستا، ۲ شهر و ۴۵۰ واحد مددجویان  

وی، با بیان اینکه کار گازرسانی به هشت روستا، ۲ شهر و ۴۵۰ منزل مسکونی مدجویان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات میدان نفتی دانان با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی مراحل پایانی خود را برای بهره برداری در دهه فجر طی می کند.

معاون استاندار ایلام خبر قرار داشتن پروژه راه آهن ایلام در فهرست مصوبات سفر رییس جمهور را تکذیب کرد و با صراحت اعلام کرد: با وجود اینکه بهسازی و آسفالت محله کارخانه نمک ایلام جزو مصوبات نبود اما در قالب دستور ویژه رییس جمهور، شهرداری ایلام برای جدول کشی و آسفالت آن افزون بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha