۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84856356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دادگستری خلخال: مطالبه گری خبرنگاران نباید مورد انتقاد قرار گیرد

 اردبیل - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: مطالبه‌گری، شفاف سازی و بیان واقعیت عمومی جامعه از وظایف مهم و اساسی خبرنگاران است و این مطالبه گری نباید مورد واکنش و انتقاد مسئولین منطقه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نباتی امروز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در شرایطی که کشور به طور مستمر از جانب دشمنان در معرض توطئه‌های دشمنان است نقش خبرنگاران در خنثی سازی این توطئه‌ها و آرام سازی جامعه بسیار ارزنده‌ است.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: طرح مشکلات و معضلات جامعه بدور از سیاسی‌کاری، جناح بازی و جانبداری از مسئول، گروه یا فرد خاصی و تنها به صرف اطلاع رسانی عمومی و شفاف سازی از جمله وظایف مهمی است که به عهده خبرنگاران گذاشته شده است.

نباتی اظهارداشت: خبرنگاران از جهت تلاش برای شفاف سازی و نحوه ارائه عملکرد مسئولین و دستگاه‌ها همواره مورد حمایت قضایی هستند و نباید در اجرای این وظیفه احساس خطر کنند.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال یادآورشد: خبرنگاران بهترین عامل کشف حقیقت بوده و ارتباط کاری آنان با دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی موجب بیان واقعیت و شفاف‌سازی در جامعه خواهد شد.

نباتی گفت: علاوه بر این خبرنگاران  به عنوان محکم‌ترین  پل ارتباطی مردم و مسئولین می توانند بدور از غرض ورزی و  امیال شخصی واقعیات را از مردم به مسئولین و از مسئولین به مردم منتقل کرده و شرایط واقعی را برای هر دو طرف تبیین کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های دادستان خلخال برای دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از حیف و میل بیت المال در موارد متعدد اظهار کرد: دستگاه قضایی در ایفای وظایف خود مسیر راحت و اسانی پیش رو ندارد با این حال خبرنگاران با پوشش و انعکاس اخبار و تلاشهای دستگاه قضایی، راه را برای جاری شدن عدالت در جامعه هموار می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدور مجوزهای بی‌رویه برای برداشت شن و ماسه از معادن این شهرستان گفت: جای تاسف است که با وجود فعالیت ده‌ها معدن شن و ماسه در این منطقه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای پروژه های راهسازی خود با مشکل تامین شن و ماسه مواجه است.

رئیس دادگستری خلخال ضمن قدردانی از سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به شهرستان اظهار کرد: این سفرها باید توام با نتیجه باشد  لازم است مسئولین اداره میراث شهرستان گزارشی از این سفر، اهداف و نتایج آن را بویژه از نظر اعتبارات تخصیص یافته به زیرساخت‌های گردشگری به افکار عمومی ارائه کنند.

نباتی با اشاره به محدودیت فصل کاری در این منطقه اظهار کرد: طرحای گردشگری شهرستان خلخال از جمله پل معلق و طرح‌های مناطق گردشگری نمونه ازناو و اندبیل نیازمند توجه ویژه برای بهره‌برداری هستند.

خبرنگاران همراه و یاور دستگاه قضایی در دفاع از منافع عامه هستند

همچنین در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در تکمیل ماموریت‌های دستگاه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل و ارزنده است.

 آرش جعفری با تبریک و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سربازان قلم و سربازان خط مقدم مقابله با فساد رانت و مقابله با ترفندهای دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

 وی با تاکید بر امانتداری خبرنگاران در تهیه مطالب خبری و شفاف سازی موضوعات روز بیان داشت: خبرنگاران به عنوان عامل بسیار مهم و سرنوشت ساز در ارتباط بین مردم و مسئولین هستند و انتظار می‌رود این وظیفه خطیر را با رعایت بی طرفی به نحو احسن و در مسیر توسعه منطقه انجام دهند.

وی گفت: خبرنگاران هم باید عملکرد مثبت مدیران توانمند و لایق را ارائه کنند و در صورت ضعف عملکرد دستگاهها هم به موقع شرایط را برای افکارعمومی تبیین کنند.

دادستان خلخال گفت: بیان واقعیات و انتقادهای سازنده از عملکرد دستگاهها، عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر از سوی خبرنگاران است.

 وی خواستار نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه ها در عزل و نصبهای غیر کارشناسی شد و اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از ورود یک مسئول ناوارد به یک دستگاه می‌تواند در زیر ذره بین خبرنگاران قرار گرفته و منجر به جلوگیری از ورود هرگونه آسیب و هزینه به کشور شود.

دادستان خلخال با یادآوری نقش خبرنگاران و رسانه ها در دفاع از حقوق عامه گفت: از ماموریت‌های مهم دادستانی خلخال در سال ۱۴۰۱ دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از تضییع حقوق شهروندی است که انتظار می‌رود خبرنگاران در این زمینه دادستانی را یاری کنند.

وی  اصلاح و بهینه سازی جاده ارتباطی اسالم به خلخال را از مطالبات جدی مردم خلخال عنوان کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته به زودی نتیجه آن عاید جامعه و مردم خلخال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال حمایت همه‌جانبه از خبرنگاران را از جمله وظایف دستگاه قضایی این شهرستان اعلام کرد و افزود: این حمایت در جهت استقلال کاری خبرنگاران صورت می گیرد.

دادستان خلخال گفت: دستگاه قضایی برای حفظ بیت المال و حقوق عامه و مقابله با رانت و فساد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های خبرنگاران ایرنا وصدا وسیما در شهرستان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha